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Procédure PartoSure

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INTERFERENCE STUDIES<br />

Vaginal infections, urine, semen, and small blood admixtures do<br />

not interfere with the results of <strong>PartoSure</strong>. These substances and<br />

conditions have been evaluated in nonclinical studies and were found to<br />

contain PAMG-1 in concentrations only below the detection threshold<br />

of <strong>PartoSure</strong>.<br />

BIBLIOGRAPHY<br />

1. Lee MS, Romero R, Park JW, Kim SM, Park CW, Korzeniewski S, Chaiworapongsa T, Yoon<br />

BH. The clinical signi cance of a positive Amnisure test() in women with preterm labor. J<br />

Matern Fetal Neonatal Med. 2012 Sep;25(9):1690-8.<br />

2. Antenatal Corticosteroids Revisited: Repeat Courses. NIH Consensus Statement: NIH,<br />

2000.<br />

3. ACOG Committee on Practice Bulletins-Obstetrics. ACOG Practice Bulletin no. 127:<br />

Management of Preterm Labor. Clinical management guidelines for obstetrician-<br />

gynecologists. Obstet Gynecol 2012; 119:1308-1316.<br />

4. Berghella V, Hayes E, Visintine J, Baxter JK. Fetal bronectin testing for reducing the<br />

risk of preterm birth. Cochrane Database of Systematic Reviews 2008, Issue 4. Art. No.:<br />

CD006843. (Systematic review)<br />

5. Simhan, HN. Management of Preterm Labor: Practice Bulletin 127. Obstet & Gynecol<br />

2012;116(6):1308-1309.<br />

6. R.E. Gar eld, K. Chwalisz, L. Shi, G. Olson, G. Saade. Instrumentation for the diagnosis of<br />

term and preterm labor. J. Perinat. Med., No 26, p. 413-436, 1998.<br />

Product Codes:<br />

<strong>PartoSure</strong> TTD Test- Kit of 5 product code: TTDT-1-5<br />

<strong>PartoSure</strong> TTD Test- Kit of 20 product code: TTDT-1-20<br />

Société Amnisure SARL, 2 Rue Hélène Boucher, Parc Ariane, Immeuble le Vénus, 78280<br />

Guyancourt FRANCE<br />

Tel : +33 (0)1 61 08 54 85<br />

For technical assistance please contact:<br />

AmniSure® International LLC, a QIAGEN company<br />

24 School Street, 6th Floor<br />

Boston, MA 02108, USA<br />

Tel: +1 617 234 4441<br />

www.amnisure.com<br />

© AmniSure International LLC, a QIAGEN company<br />

U.S. Patent 7,709,272. Issued and pending patents in other countries.<br />

PSPI000-ML000 1/8/2013<br />

<strong>PartoSure</strong> TTD (Time to Delivery) Test<br />

INTENDED USE<br />

The <strong>PartoSure</strong> TTD (Time to Delivery) Test is a rapid, non-instrumented,<br />

qualitative immunochromatographic test for the in vitro detection<br />

of placental alpha microglobulin-1 (PAMG-1) in vaginal secretions of<br />

pregnant women. The test is for use by healthcare professionals to<br />

aid in the prediction of time to delivery when patients report signs,<br />

symptoms or complaints suggestive of labor between 20 and 37 weeks<br />

of gestation with clinically intact membranes.<br />

SUMMARY AND EXPLANATION OF THE TEST<br />

An accurate prediction of time to delivery is clinically important among<br />

pregnancies at risk for preterm delivery. This is particularly true with<br />

respect to both the administration of corticosteroids, which have an<br />

optimal bene t within 7 days of administration, 2 as well as the transfer<br />

of patients to a tertiary care center capable of caring for the birth of a<br />

premature infant.<br />

Clinical evaluation alone, including the measurement of cervical length<br />

and dilatation, is not su ciently predictive of imminent delivery. 3<br />

Similarly, currently available biomarker tests, such as that based on the<br />

detection of fetal bronectin, have extremely poor predictive values for<br />

imminent delivery. 4 Thus, the accurate prediction of time to delivery in<br />

patients with threatened preterm labor remains an important clinical<br />

concern. The <strong>PartoSure</strong> TTD Test is a rapid, non-invasive strip test<br />

with an unprecedented predictive value for delivery within 7 days in<br />

patients presenting with signs and symptoms of preterm labor. The<br />

high negative and positive predictive values of the <strong>PartoSure</strong> TTD<br />

Test may allow for the timely identi cation of patients that would<br />

bene t from available interventions such as antenatal corticosteroids.<br />

Additionally, a more accurate identi cation of these patients will likely<br />

reduce the costs associated with unnecessary admissions caused by<br />

the poor positive predictive values of existing methods. The test kit is<br />

a self-contained system that provides rapid, qualitative results without<br />

outside instrumentation or an invasive speculum examination.<br />

PRINCIPLE OF THE TEST<br />

<strong>PartoSure</strong> is a lateral ow, immunochromatographic assay designed<br />

to identify the presence of human placental-alpha-microglobulin-1<br />

(PAMG-1), which is detectable in cervicovaginal exudates when delivery<br />

is imminent. The test employs monoclonal antibodies su ciently<br />

sensitive to detect 4 pg/μl of PAMG-1 in cervicovaginal discharge.<br />

PAMG-1, a protein released from decidual cells into the amniotic cavity<br />

throughout pregnancy, is present in cervicovaginal discharge when<br />

labor and delivery are imminent. This is likely due to the transudation<br />

of the protein through preexisting pores in the chorioamniotic<br />

membranes during uterine contractions and, potentially, degradation<br />

of the extracellular matrix of fetal membranes due to an in ammatory<br />

process of labor or infection. Its presence in cervicovaginal secretions<br />

indicates that delivery is likely to occur within 7 days and may be<br />

associated with a signi cantly increased risk of intra-amniotic infection<br />

and/or in ammation. 1 Its absence indicates that delivery is not likely to<br />

occur within 7 days or 14 days.<br />

For the analysis, a sample of cervicovaginal discharge collected by<br />

vaginal swab is extracted into a solvent. The presence of PAMG-1<br />

antigen is then detected by inserting a lateral ow test strip into the vial.<br />

The sample ows from an absorbent pad to a nitrocellulose membrane,<br />

passing through a reactive area containing monoclonal anti-PAMG-1<br />

antibodies conjugated to a gold particle. The antigen-antibody complex<br />

ows to the test region where it is immobilized by a second anti-PAMG-1<br />

antibody. This event leads to the appearance of the test line. Unbound<br />

antigen-antibody complexes continue to ow along the test strip and<br />

are immobilized by a second antibody. This leads to the appearance of<br />

the internal control line.<br />

REAGENTS AND COMPONENTS<br />

The <strong>PartoSure</strong> test kit includes the following components: <strong>PartoSure</strong><br />

test strip in foil pouch with desiccant, sterile ocked vaginal swab, and<br />

plastic vial with solvent solution (0.9% NaCl, 0.05% NaN3, 0.01% Triton<br />

X100).<br />

PRECAUTIONS AND WARNINGS<br />

<strong>PartoSure</strong> is for in vitro diagnostic use only and no component of<br />

the test should be taken internally • The instructions for use must<br />

be followed exactly; failure to do so may lead to inaccurate results •<br />

Safety precautions should be observed when collecting, handling, and<br />

disposing of test samples • Use of any swab other than the sterile ocked<br />

swab provided with the test kit will alter the performance of the test and<br />

is therefore strictly prohibited • Do not use damaged components of<br />

the test kit • Used test kits are biohazardous; dispose of all components<br />

using necessary precautions • Do not use the test after the expiration<br />

date, which is printed on the product pacakaging • Test kit components<br />

are for single-use only • Do not bend or fold the test strip or the foil<br />

pouch with the test strip in it; doing so may damage the strip and lead<br />

to inaccurate results<br />

STORAGE AND STABILITY<br />

Store the <strong>PartoSure</strong> test kit in a dry place at 4 to 24°C (40 to 75°F).<br />

The test should not be frozen. When stored in the foil pouch at the<br />

recommended temperature, the test is stable until the expiration date<br />

printed on pouch. The <strong>PartoSure</strong> test strip should be used within six (6)<br />

hours after removing the test strip from the foil pouch.<br />

QUALITY CONTROL<br />

The <strong>PartoSure</strong> test strip contains an internal procedural control<br />

mechanism that ensures analytical functionality. The appearance of one<br />

or two lines in the results region of the test strip veri es the integrity of<br />

the test procedure and components.<br />

LIMITATIONS OF THE TEST<br />

<strong>PartoSure</strong> test results are qualitative and not quantitative. No<br />

quantitative interpretation should be made based on the strength of<br />

the test or control lines. In cases of only trace amounts of blood on<br />

the swab, the test will function properly. When there is a signi cant<br />

presence of blood on the swab, the test can malfunction and its use<br />

is not recommended. <strong>PartoSure</strong> should not be used earlier than 6<br />

hours after the removal of any disinfectant solutions or medicines from<br />

the vagina. Results should be used in conjunction with other clinical<br />

information. Test performance in patients without signs or symptoms of<br />

labor is unknown. Placenta previa, and performing digital exams prior to<br />

sample collection can lead to inaccurate test results. The performance of<br />

<strong>PartoSure</strong> has not been established in the presence of the following<br />

contaminants: meconium, anti-fungal creams, suppositories, lubricants,<br />

moisturizers, talcum powders, or baby oil.<br />

EXPECTED VALUES<br />

<strong>PartoSure</strong> detects trace amounts of human PAMG-1. PAMG-1 present<br />

in cervicovaginal discharge in amounts greater than or equal to 4pg/<br />

μl indicates an elevated risk of delivering within the next 7 days.<br />

The sensitivity threshold of 4pg/μl was validated in an international<br />

multicenter clinical trial evaluating the association of PAMG-1 present in<br />

cervicovaginal secretions and the test-to-delivery time interval.<br />

PERFORMANCE CHARACTERISTICS<br />

The clinical performance of the <strong>PartoSure</strong> TTD test was determined<br />

in an international multi-site study. Patients who (i) reported signs,<br />

symptoms, or complaints suggestive of preterm labor, (ii) were between<br />

20 and 36 6⁄7 weeks of gestation, and (iii) had clinically intact membranes<br />

were invited to participate in the trial. In total, 101 patients were<br />

included in the nal analysis. The following performance estimates with<br />

corresponding 95% con dence intervals were calculated:<br />

*95% con dence intervals (CI) computed via the Clopper-Pearson procedure<br />

Nikolova T, Bayev O, Di Renzo GC. Evaluation of a novel PAMG-1 test to predict time to<br />

delivery in patients with preterm labor. [Ongoing study].<br />

CROSS REACTIVITY<br />

The following proteins were tested for cross reactivity with the<br />

monoclonal antibodies used in <strong>PartoSure</strong>: alpha-2- microglobulin<br />

of fertility, human chorionic gonadotropin, trophoblastic beta-<br />

1-glycoprotein, human placental lactogen, alpha-fetoprotein,<br />

human serum albumin, and several IGFBP proteins. The assayed<br />

monoclonal antibodies used in <strong>PartoSure</strong> were not cross-reactive<br />

with these proteins. The antibody used in the test line was found to<br />

be cross-reactive to the IGFBP-3 protein using the ELISA method. The<br />

concentration of IGFBP-3 in vaginal discharge of pregnant women,<br />

however, does not impact the accuracy of <strong>PartoSure</strong>.<br />

© 2013 AmniSure® International LLC, a QIAGEN company | 24 School Street, 6 th Floor | Boston, MA 02108 | info@amnisure.com | +1 617-234-4441<br />

No lines: INVALID<br />

DIRECTIONS FOR IN VITRO DIAGNOSTIC USE<br />

The intensity of the lines may vary; the test result is valid even if the lines are faint or uneven. Do not interpret the test result based on<br />

the intensity of the lines. Do not read or interpret the results after 10 minutes have passed since inserting the test strip into the vial.<br />

TEST PROCEDURE<br />

1. Take the solvent vial by its cap and ensure all liquid in the vial has dropped to the bottom. Open the solvent<br />

vial and place it in a vertical position.<br />

2 To collect a sample from the vagina, use only the sterile ocked swab provided with the <strong>PartoSure</strong> test kit.<br />

Remove the swab from its package following the instructions on the packaging. The tip of the swab should not<br />

touch anything prior to insertion into the vagina. Hold the swab by the middle of its shaft and, while the patient<br />

is lying at on her back, carefully insert the tip of the swab into the vagina until the ngers contact the skin (no<br />

more than 5-7 cm deep). Withdraw the swab from the vagina after 30 seconds.<br />

3 After the swab has been removed from the vagina, immediately place the tip into the provided solvent vial<br />

and rinse by rotating for 30 seconds.<br />

4. Remove the swab from the vial and dispose of it .<br />

5. Tear open the foil pouch at the tear notches and remove the <strong>PartoSure</strong> test strip.<br />

6 Insert the white end of the test strip (marked with arrows facing downward) into the vial with solvent.<br />

7 Remove the test strip from the vial if two lines are clearly visible in the test region or after 5 minutes<br />

sharp. Read the results by placing the test strip on a clean, dry, at surface. A positive result is indicated by two<br />

lines in the test region, while a negative result is indicated by a single line in the test region. Do not read or<br />

interpret the results after 10 minutes have passed since inserting the test strip into the vial.<br />

PROCEDIMIENTO DEL TEST<br />

1. Coja el vial de disolvente por el tapón y asegúrese de que todo el líquido del frasco esté depositado en el<br />

fondo. Abra el vial de disolvente y colóquelo en posición vertical.<br />

2 Para obtener una muestra de la vagina utilice únicamente la torunda estéril incluida en el kit del test<br />

<strong>PartoSure</strong>. Saque la torunda de su envoltorio siguiendo las instrucciones de este. La punta de la torunda no<br />

debe tocar nada antes de introducirla en la vagina. Sujete el bastoncillo por el centro del palo y con la paciente<br />

en decúbito supino, inserte la punta con cuidado en la vagina hasta que los dedos entren en contacto con la piel<br />

(no más de 5-7 cm de profundidad). Retire la torunda de la vagina después de 30 segundos.<br />

3 Después de retirar la torunda de la vagina, coloque inmediatamente la punta en el vial de disolvente y agítela<br />

en círculos durante 30 segundos.<br />

4. Retire la torunda del vial y deshágase de ella.<br />

5. Abra la bolsa de aluminio por la ranura de apertura y retire la tira reactiva de <strong>PartoSure</strong>.<br />

6 Introduzca el extremo blanco de la tira reactiva (marcado con echas apuntando hacia abajo) en el vial de disolvente.<br />

7 Retire la tira reactiva del vial cuando aparezcan dos líneas claramente visibles en la zona de análisis o<br />

después de 5 minutos exactos. Compruebe los resultados colocando la tira reactiva en una super cie limpia,<br />

seca y lisa. Un resultado positivo se indica con dos líneas en la zona de análisis, mientras que un resultado<br />

negativo se indica con una sola línea en la zona de análisis. No lea o interprete los resultados después de que<br />

hayan pasado 10 minutos tras introducir la tira reactiva en el vial.<br />

TESTVERFAHREN<br />

1. Fassen Sie das Fläschchen mit dem Lösungsmittel an seinem Deckel an und stellen Sie sicher, dass sich die<br />

gesamte Flüssigkeit amdem Boden des Fläschchens gesammelt hat. Ö nen Sie das Fläschchen und stellen Sie<br />

es aufrecht hin.<br />

2 Nehmen Sie nun unter Verwendung des im <strong>PartoSure</strong> Test-Set enthaltenen sterilen, be ockten Tupfers eine<br />

Probe aus der Vagina. Entnehmen Sie hierfür den Tupfer aus seiner Verpackung und folgen Sie den Anweisungen<br />

auf der Verpackung. Die Spitze des Tupfers darf vor dem Einführen in die Vagina nichts berühren. Bitten Sie die<br />

Patientin, sich ach auf den Rücken zu legen. Halten Sie den Tupfer in der Mitte seines Schafts fest und führen<br />

Sie ihn vorsichtig nur soweit in die Vagina ein, bis die Finger die Haut berühren (nicht tiefer als 5-7 cm). Warten<br />

Sie 30 Sekunden und ziehen Sie anschließend den Tupfer aus der Vagina heraus.<br />

3 Überführen Sie den Tupfer nach dem Herausziehen aus der Vagina umgehend in das Fläschchen mit<br />

Lösungsmittel und eluieren Sie die Probe, indem Sie den Tupfer durch Drehen in der Flüssigkeit für 30<br />

Sekunden spülen<br />

4. Entnehmen Sie anschließend den Tupfer aus dem Fläschchen und entsorgen Sie ihn.<br />

5. Reißen Sie den Folienbeutel entlang der Perforation auf und entnehmen Sie den <strong>PartoSure</strong> Teststreifen.<br />

6 Bringen Sie das weiß markierte Ende des Teststreifens (markiert mit nach unten weisenden Pfeilen) in das<br />

Fläschchen mit dem Lösungsmittel ein.<br />

7 Entnehmen Sie den Teststreifen aus dem Fläschchen, wenn zwei Banden deutlich sichtbar werden<br />

oder nach exakt 5 Minuten. Legen Sie den Teststreifen auf eine saubere, trockene und gerade Ober äche und<br />

lesen Sie das Testergebnis ab. Erscheinen in der Testregion zwei Banden, dann ist der Test positiv. Erscheint in<br />

der Testregion eine Bande, dann ist der Test negativ. Bewerten oder interpretieren Sie die Ergebnisse nicht nach<br />

Ablauf von 10 Minuten nach dem Einbringen des Teststreifens in das Fläschchen.<br />

<strong>PartoSure</strong> Schnelltest zur Prädiktion einer Frühgeburt<br />

BESTIMMUNGSGEMÄSSE VERWENDUNG<br />

Der <strong>PartoSure</strong> TTD (Time to Delivery) Test ist ein qualitativer<br />

immunchromatographischer Schnelltest für den in-vitro Nachweis des<br />

plazentalen alpha-Mikroglobulin-1 (PAMG-1) in vaginalen Sekreten<br />

schwangerer Frauen. Die Verwendung des Tests ist medizinischem<br />

Fachpersonal vorbehalten. <strong>PartoSure</strong> unterstützt die Vorhersage<br />

der Zeit bis zur Geburt bei Patientinnen zwischen der 20. und 37.<br />

Schwangerschaftswoche, mit Anzeichen, Symptomen oder Beschwerden,<br />

die auf Wehen hindeuten, bei intakter Fruchtblase.<br />

ZUSAMMENFASSUNG UND ERLÄUTERUNG DES TESTS<br />

Bei Schwangerschaften mit dem Risiko einer Frühgeburt ist eine genaue<br />

Vorhersage der Zeit bis zur Geburt von klinischer Bedeutung.Dies gilt<br />

insbesondere in Hinblick auf eine Verabreichung von Kortikosteroiden,<br />

die ihre optimale Wirkung innerhalb von 7 Tagen nach Verabreichung<br />

erzielen, 2 sowie der Verlegung von Patientinnen in ein Perinatalzentrum.<br />

Eine klinische Bewertung alleine (einschließlich der Messung von<br />

Zervixlänge und -weite) ist für eine bevorstehende Geburt nicht genügend<br />

aussagekräftig. 3 Ähnlich unzureichende prädiktive Werte in Bezug auf<br />

eine bevorstehende Geburt haben auch die verfügbaren Biomarker-<br />

Tests, wie zum Beispiel der zum Nachweis des fetalen Fibronektins. 4 Eine<br />

genaue Vorhersage der Zeit bis zur Geburt ist demnach für Patientinnen<br />

mit einem Risiko für vorzeitige Wehen klinisch weiterhin von Belang. Der<br />

<strong>PartoSure</strong> TTD Test ist ein schneller, nichtinvasiver Streifentest. Er zeichnet<br />

sich durch einen bislang nicht erreichten prädiktiven Wert für eine Geburt<br />

innerhalb von 7 Tagen bei Patientinnen mit Anzeichen und Symptomen<br />

von vorzeitigen Wehen aus. Der hohe negative und positive prädiktive<br />

Wert für den <strong>PartoSure</strong> TTD Test kann die rechtzeitige Identi zierung<br />

solcher Patientinnen ermöglichen, die von verfügbaren Interventionen,<br />

wie antenatalen Kortikosteroiden. Darüber hinaus führt dieser Test aller<br />

Wahrscheinlichkeit nach zur Einsparung von Kosten, die mit unnötigen<br />

Krankenhauseinweisungen, verursacht durch die schlechten positiven<br />

prädiktiven Werte vorhandener Methoden, verbundenen sind. Das Test-<br />

Set beinhaltet alle Komponenten, um schnell qualitative Ergebnisse<br />

liefern zu können. Zusätzliche Instrumente oder eine invasive Spekulum<br />

Untersuchung sind nicht erforderlich.<br />

TESTPRINZIP<br />

<strong>PartoSure</strong> ist ein immunchromatographischer Test (‚lateral ow Assay‘)<br />

zum Nachweis des humanen plazentalen alpha-Mikroglobulin-1 (PAMG-<br />

1), das bei bevorstehender Geburt in zervikovaginalen Absonderungen<br />

nachweisbar wird. Die für den Test verwendeten monoklonalen Antikörper<br />

sind ausreichend emp ndlich, um 4 pg/μl PAMG-1 in zervikovaginalem<br />

Aus uss nachzuweisen. Wenn die Wehen und Geburt bevorstehen, kann<br />

das während der gesamten Schwangerschaft von den Zellen der Dezidua<br />

gebildete und freigesetzte Protein PAMG-1 im zervikovaginalen Aus uss<br />

nachgewiesen werden. Dies beruht wahrscheinlich auf der Transsudation<br />

des Proteins durch die vorhandenen Poren der chorioamniotischen<br />

Membranen während der Kontraktionen des Uterus und möglicherweise<br />

auf dem Abbau der extrazellulären Matrix der fetalen Membranen<br />

aufgrund eines entzündlichen Prozesses durch die Wehen oder aufgrund<br />

einer Infektion. Ein Nachweis von PAMG-1 im zervikovaginalen Sekret zeigt<br />

an, dass es wahrscheinlich innerhalb von 7 Tagen zur Geburt kommen<br />

wird und dass möglicherweise mit einem signi kant erhöhten Risiko einer<br />

intraamniotischen Infektion und/oder einer Entzündung zu rechnen ist . 1<br />

Die Abwesenheit dieses Proteins zeigt an, dass die Geburt wahrscheinlich<br />

nicht innerhalb der nächsten 7 bis 14 Tage erfolgen wird.<br />

Für die Analyse wird eine durch vaginalen Abstrich genommene Probe des<br />

zervikovaginalen Aus usses in ein Lösungsmittel extrahiert.Anschließend<br />

wird die Anwesenheit des PAMG-1 Antigens durch das Einbringen des<br />

Teststreifens in das Fläschchen mit dem Lösungsmittel nachgewiesen.<br />

Die Probe ießt von einem Saugvlies hin zu einer Nitrozellulose-Membran<br />

und durchläuft dabei einen reaktiven Bereich mit monoklonalen, gold-<br />

konjugierten Anti-PAMG-1 Antikörpern. Der Komplex aus Antigen-<br />

Antikörper wandert weiter zur Testregion und wird dort mittels eines<br />

zweiten Anti-PAMG-1 Antikörpers immbolilisiert. Dadurch kommt es zur<br />

Ausbildung der Testbande. Ungebundene Antigen-Antikörper-Komplexe<br />

ießen weiter entlang des Teststreifens und werden anschließend mittels<br />

eines zweiten Antikörpers immobilisiert. Dies führt zur Ausbildung einer<br />

internen Kontrollbande.<br />

REAGENZIEN UND KOMPONENTEN<br />

Das <strong>PartoSure</strong> Test-Set besteht aus den folgenden Komponenten: dem<br />

<strong>PartoSure</strong> Teststreifen in einem Folienbeutel mit einem Trockenmittel,<br />

einem sterilen, be ockten vaginalen Tupfer sowie einem Plastik äschchen<br />

mit Lösungsmittel (0,9 % NaCl, 0,05 % NaN3, 0,01 % Triton X100).<br />

VORSICHTSMASSNAHMEN UND WARNHINWEISE<br />

<strong>PartoSure</strong> ist ausschließlich für den Gebrauch in der in-vitro Diagnostik<br />

bestimmt. Testkomponenten dürfen nicht verschluckt werden. •<br />

Befolgen Sie exakt die Gebrauchsanweisungen. Eine Nichtbeachtung<br />

der Anweisungen kann zu ungenauen Testergebnissen führen. • Bei der<br />

Entnahme so wie Handhabung und Entsorgung von Probenmaterial sollten<br />

Sicherheitsmaßnahmen beachtet werden • Die Verwendung eines anderen<br />

als den im Test-Set mitgelieferten sterilen, be ockten Tupfers ändert die<br />

Leistungsfähigkeit des Tests und ist strikt untersagt • Verwenden Sie keine<br />

Testkomponenten, wenn diese beschädigt sind • Gebrauchte Test-Sets<br />

stellen eine Biogefährdung dar. Entsorgen Sie alle Komponenten unter<br />

Beachtung notwendiger Vorsichtsmaßnahmen. • Verwenden Sie den Test<br />

nicht nach Ablauf des auf der Verpackung aufgedruckten Verfalldatums •<br />

Die Komponenten des Test-Sets sind für den Einmalgebrauch bestimmt •<br />

Biegen oder falten Sie weder den Teststreifen noch den Folienbeutel mit<br />

dem darin enthaltenen Teststreifen, da dieser beschädigt werden und<br />

ungenaue Ergebnisse liefern könnte.<br />

AUFBEWAHRUNG UND STABILITÄT<br />

Bewahren Sie das <strong>PartoSure</strong> Test-Set an einem trockenen Ort bei 4-24 °C<br />

(40-75 °F) auf. Der Test darf nicht eingefroren werden. Bei Aufbewahrung<br />

im Folienbeutel bei der empfohlenen Temperatur ist der Test bis zu dem<br />

auf dem Folienbeutel aufgedruckten Verfalldatum stabil. Der <strong>PartoSure</strong><br />

Teststreifen sollte innerhalb von sechs (6) Stunden nach seiner Entnahme<br />

aus dem Folienbeutel verwendet werden.<br />

QUALITÄTSKONTROLLE<br />

Der <strong>PartoSure</strong> Teststreifen enthält eine interne Kontrolle, um die<br />

analytische Funktionalität des Tests sicherzustellen. Das Erscheinen einer<br />

oder zweier Banden in der Testregion des Teststreifens bestätigt, dass das<br />

Testverfahren funktioniert und die Testkomponenten in Ordnung sind.<br />

EINSCHRÄNKUNGEN DES TESTS<br />

<strong>PartoSure</strong> Testergebnisse sind qualitativer und nicht quantitativer Natur.<br />

Von der Stärke der Test- oder Kontrollbanden sollten keine quantitativen<br />

Rückschlüsse gezogen werden. Geringe Blutmengen auf dem Tupfer haben<br />

keinen Ein uss auf die Funktionalität des Tests. Bei größeren Mengen von<br />

Blut auf dem Tupfer kann es sein, dass der Test nicht ordnungsgemäß<br />

funktioniert. Unter diesen Umständen wird von der Verwendung des Tests<br />

abgeraten. <strong>PartoSure</strong> sollte frühestens 6 Stunden nach der Entfernung<br />

von Desinfektionslösungen oder Medikamenten aus der Vagina<br />

angewendet werden. Die Ergebnisse des Tests sollten stets in Verbindung<br />

mit anderen klinischen Daten verwendet werden. Die Aussagekraft des<br />

Tests bei Patientinnen ohne Wehen ist nicht bekannt. Placenta praevia<br />

und eine Durchführung digitaler Untersuchungen vor der Probenahme<br />

kann zu falschen Testergebnissen führen. Die Leistungsfähigkeit des<br />

<strong>PartoSure</strong> Tests in Anwesenheit der folgenden Substanzen wurde nicht<br />

ermittelt: Meconium, antimykotische Cremes, Zäpfchen, Gleitmittel,<br />

Feuchtigkeitsmittel, Talkumpuder oder Babyöl.<br />

ERWARTETE WERTE<br />

<strong>PartoSure</strong> weist kleinste Spuren des humanen PAMG-1 nach. Die<br />

Anwesenheit von PAMG-1 in zervikovaginalem Aus uss in Mengen von<br />

mindestens 4 pg/μl weist auf ein erhöhtes Risiko für eine Geburt innerhalb<br />

der nächsten 7 Tage hin. Die Sensitivitätsgrenze von 4 pg/μl wurde in<br />

einer internationalen, multizentrischen klinischen Studie ermittelt, in<br />

welcher der Zusammenhangs zwischen dem Nachweis von PAMG-1 in<br />

zervikovaginalen Sekreten und der Zeitspanne zwischen Test und Geburt<br />

untersucht wurde.<br />

LEISTUNGSMERKMALE<br />

Die klinischen Eigenschaften des <strong>PartoSure</strong> TTD Tests wurden in einer<br />

internationales Multizenterstudie ermittelt. Patientinnen, (i) mit Anzeichen<br />

und Symptomen, die auf vorzeitige Wehen hindeuten, (ii) zwischen der 20.<br />

und der 36 6/7 SSW und (iii) die klinisch intakte Membranen aufwiesen,<br />

wurden eingeladen an der Studie teilzunehmen. Insgesamt wurden 101<br />

Patientinnen in die endgültige AUswertung eingeschlossen. Folgende<br />

Qualitätsparameter, mit 95% Kon denzintervallen wurden errechnet:<br />

*Die 95% Kon denzintervalle (CI) wurden nach der Clopper-Pearson Methode<br />

errechnet<br />

Nikolova T, Bayev O, Di Renzo GC. Evaluation of a novel PAMG-1 test to predict time to<br />

delivery in patients with preterm labor. [Weiterlaufende Studie].<br />

KREUZREAKTIVITÄT<br />

Die folgenden Proteine wurden auf eine Kreuzreaktivität mit den im<br />

<strong>PartoSure</strong> Test verwendeten monoklonalen Antikörpern getestet:<br />

alpha 2-Mikroglobulin (Fertilität), humanes Choriongonadotropin,<br />

trophoblastisches beta-1-Glykoprotein, humanes Plazentalaktogen, alpha-<br />

Fetoprotein, humanes Serumalbumin und verschiedene IGFB-Proteine.<br />

Es kam zu keiner Kreuzreaktivität zwischen diesen Proteinen und den<br />

monoklonalen Antikörpern des <strong>PartoSure</strong> Tests. Bei Verwendung der<br />

ELISA-Methode zeigten die für die Testbande verwendeten Antikörper eine<br />

Kreuzreaktivität mit dem IGFBP-3 Protein.Die Konzentration des IGFBP-3<br />

in vaginalem Aus uss schwangerer Frauen beein usst jedoch nicht die<br />

Genauigkeit des <strong>PartoSure</strong> Tests.<br />

INTERFERENZSTUDIEN<br />

Vaginale Infektionen, Urin, Sperma und kleine Beimischungen von Blut<br />

beein ussen das Testergebniss des <strong>PartoSure</strong> Tests nicht. Diese in<br />

nichtklinischen Studien untersuchten Substanzen und Erkrankungen<br />

führen zu PAMG-1 Konzentrationen ausschließlich unterhalb der<br />

Nachweisgrenze des <strong>PartoSure</strong> Tests.<br />

LITERATURVERZEICHNIS<br />

1. Lee M.S., Romero R., Park J.W., Kim S.M., Park C.W., Korzeniewski S., Chaiworapongsa T.,<br />

Yoon B.H. The clinical signi cance of a positive Amnisure test() in women with preterm<br />

labor. J Matern Fetal Neonatal Med. 25 de septiembre de 2012 (9): 1690-8.<br />

2. Antenatal Corticosteroids Revisited: Repeat Courses. NIH (Instituto Nacional de Salud)<br />

Consensus Statement: NIH, 2000.<br />

3. ACOG (Colegio Americano de Obstetras y Ginecólogos) Committee on Practice<br />

Bulletins-Obstetrics. ACOG Practice Bulletin n.º. 127: Management of Preterm Labor.<br />

Clinical management guidelines for obstetrician-gynecologists. Obstet Gynecol 2012;<br />

119: 1308-1316.<br />

4. Berghella V., Hayes E., Visintine J., Baxter J.K. Fetal bronectin testing for reducing the<br />

risk of preterm birth. Cochrane Database of Systematic Reviews 2008, número 4. Art. N.º:<br />

CD006843. (Systematic review)<br />

5. Simhan, H.N. Management of Preterm Labor: Practice Bulletin 127. Obstet & Gynecol<br />

2012; 116(6): 1308-1309.<br />

6. R.E. Gar eld, K. Chwalisz, L. Shi, G. Olson, G. Saade. Instrumentation for the diagnosis of<br />

term and preterm labor. J. Perinat. Med., N.º 26, pág. 413-436, 1998.<br />

Product Codes:<br />

<strong>PartoSure</strong> TTD Test- Kit of 5 product code: TTDT-1-5<br />

<strong>PartoSure</strong> TTD Test- Kit of 20 product code: TTDT-1-20<br />

Société Amnisure SARL, 2 Rue Hélène Boucher, Parc Ariane, Immeuble le Vénus, 78280<br />

Guyancourt FRANCE<br />

Tel : +33 (0)1 61 08 54 85<br />

For technical assistance please contact:<br />

AmniSure® International LLC, a QIAGEN company<br />

24 School Street, 6th Floor<br />

Boston, MA 02108, USA<br />

Tel: +1 617 234 4441<br />

www.amnisure.com<br />

© AmniSure International LLC, a QIAGEN company<br />

U.S. Patent 7,709,272. Issued and pending patents in other countries.<br />

PSPI000-ML000 1/8/2013<br />

© 2013 AmniSure® International LLC, a QIAGEN company | 24 School Street, 6 th Floor | Boston, MA 02108 | info@amnisure.com | +1 617-234-4441<br />

ANLEITUNG ZUR VERWENDUNG FÜR DIE IN-VITRO -DIAGNOSTIK<br />

<strong>PartoSure</strong> Test rápido para el diagnóstico del parto pretérmino<br />

USO PREVISTO<br />

El test <strong>PartoSure</strong> (test rápido para el diagnóstico del parto pretérmino)<br />

es un test cualitativo inmunocromatográ co rápido y no instrumentado<br />

para la detección in vitro de α-1 microgobulina placentaria (PAMG-1)<br />

en las secreciones vaginales de las mujeres embarazadas. El test debe<br />

ser realizado por profesionales sanitarios y sirve para ayudar en la<br />

predicción del tiempo hasta el parto, cuando las pacientes muestran<br />

signos, síntomas o molestias que sugieran el parto entre las 20 y 37<br />

semanas de gestación con membranas clínicamente intactas.<br />

RESUMEN Y EXPLICACIÓN DEL TEST<br />

Una predicción precisa del tiempo para el parto tiene importancia clínica<br />

en los embarazos con riesgo de parto prematuro. Esto es especialmente<br />

relevante en lo que respecta tanto a la administración de corticoides,<br />

que producen un efecto óptimo a los 7 días de ser administrados, 2 como<br />

a la derivación de pacientes a un centro de atención especializada,<br />

capaz de atender el nacimiento de un bebé prematuro.<br />

Por sí sola, la evaluación clínica, incluyendo la medida de la longitud<br />

y la dilatación cervical, no es su ciente para predecir un parto<br />

inminente. 3 De forma similar, los test de biomarcadores actuales,<br />

como los basados en la detección de bronectina fetal, tienen un valor<br />

predictivo extremadamente bajo para el parto inminente. 4 Por eso,<br />

la predicción precisa del tiempo que falta para el parto en pacientes<br />

con riesgo de parto prematuro sigue siendo una gran preocupación<br />

clínica. El test <strong>PartoSure</strong> es un test rápido y no invasivo con un valor<br />

predictivo sin precedentes para el parto en un plazo de 7 días, para<br />

pacientes que presentan signos y síntomas de parto prematuro. Los<br />

altos valores de predicción, negativa y positiva, del test <strong>PartoSure</strong><br />

pueden permitir la identi cación oportuna de pacientes que se<br />

bene ciarían de las intervenciones disponibles, como los corticoides<br />

prenatales. Además, una identi cación más precisa de estos pacientes<br />

reducirá probablemente los costes asociados a las hospitalizaciones<br />

innecesarias, causadas por los precarios valores de predicción positiva<br />

de los métodos existentes. El kit del test es un sistema completo que<br />

proporciona resultados rápidos y cualitativos sin instrumentación<br />

externa ni examen invasivo con espéculo.<br />

PRINCIPIOS DEL TEST<br />

El test <strong>PartoSure</strong> es un análisis inmunocromatográ co de ujo<br />

lateral diseñado para identi car la presencia de α-1 microglobulina<br />

placentaria (PAMG-1) humana, que se puede detectar en exudados<br />

cervicovaginales cuando el parto es inminente. El test utiliza anticuerpos<br />

monoclonales con la sensibilidad su ciente para detectar 4 pg/μl de<br />

PAMG-1 en el ujo cervicovaginal. PAMG-1, una proteína liberada por<br />

las células deciduales en la cavidad amniótica durante el embarazo,<br />

está presente en el ujo cervicovaginal cuando el parto es inminente.<br />

Esto se debe probablemente a la trasudación de la proteína a través<br />

de poros preexistentes en las membranas corioamnióticas durante las<br />

contracciones uterinas y, potencialmente, a la degradación de la matriz<br />

extracelular de las membranas fetales debido a un proceso in amatorio<br />

del parto o de una infección. Su presencia en las secreciones<br />

cervicovaginales indica que el parto ocurrirá probablemente en un<br />

plazo de 7 días y que puede conllevar un riesgo considerablemente<br />

mayor de infección y/o in amación intramniótica. 1 Su ausencia indica<br />

que el parto seguramente no ocurrirá en un plazo de 7 o 14 días.<br />

Para el análisis, se extrae una muestra de ujo cervicovaginal mediante<br />

una torunda vaginal que se introduce en un disolvente. La presencia<br />

del antígeno PAMG-1 se detecta insertando una tira reactiva de ujo<br />

lateral en el vial. La muestra uye de una compresa absorbente a una<br />

membrana de nitrocelulosa, pasando a través de un área reactiva que<br />

contiene anticuerpos monoclonales anti-PAMG-1, combinados con una<br />

partícula de oro. El complejo antígeno-anticuerpo uye hacia la región<br />

de análisis donde queda inmovilizado por un segundo anticuerpo -anti-<br />

PAMG-1. Esto hace que aparezca la línea de reacción. Los complejos<br />

antígeno-anticuerpo sueltos siguen uyendo por la tira reactiva y son<br />

inmovilizados por un segundo anticuerpo. Esto hace que aparezca la<br />

línea de control interno.<br />

REACTIVOS Y COMPONENTES<br />

El kit del test <strong>PartoSure</strong> incluye los siguientes componentes: Tira<br />

reactiva <strong>PartoSure</strong> en bolsa de aluminio con desecante, torunda<br />

vaginal estéril y vial de plástico con solución disolvente (0,9% NaCl,<br />

0,05% NaN3, 0,01% Triton X100).<br />

PRECAUCIONES Y ADVERTENCIAS<br />

El test <strong>PartoSure</strong> está pensado únicamente para el diagnóstico in vitro<br />

y todos sus componentes son de uso externo • Se deben seguir las<br />

instrucciones de uso de forma exacta; de no ser así pueden obtenerse<br />

resultados poco precisos • Siga las precauciones de seguridad a la hora<br />

de obtener, manipular y desechar las muestras del análisis • El uso de<br />

cualquier torunda que no sea la torunda estéril incluida con el kit del test<br />

alterará el resultado y, por lo tanto, está estrictamente prohibido. • No<br />

utilice componentes del kit que estén dañados • Los kits utilizados son<br />

residuos biológicos. Deshágase de todos los componentes adoptando<br />

las precauciones necesarias. • No utilice el test después de la fecha de<br />

caducidad, impresa en el envase del producto • Los componentes del<br />

kit son para un solo uso • No doble o pliegue la tira reactiva o la bolsa<br />

de aluminio que la contiene, si lo hace puede dañar la tira y obtener<br />

resultados inexactos<br />

ALMACENAMIENTO Y ESTABILIDAD<br />

Guarde el kit del test <strong>PartoSure</strong> en un lugar seco de 4 a 24 ºC. El test<br />

no se debe congelar. Mientras se conserve en la bolsa de aluminio<br />

a la temperatura recomendada, el test es estable hasta la fecha de<br />

caducidad impresa en la bolsa. El test <strong>PartoSure</strong> debe usarse en un<br />

plazo de seis (6) horas después de sacar la tira reactiva de la bolsa de<br />

aluminio.<br />

CONTROL DE CALIDAD<br />

El test <strong>PartoSure</strong> contiene un mecanismo de control interno que<br />

asegura la funcionalidad analítica. La aparición de una o dos líneas en la<br />

zona de resultados de la tira reactiva veri ca la integridad del proceso y<br />

los componentes del test.<br />

LIMITACIONES DEL TEST<br />

Los resultados del test <strong>PartoSure</strong> son cualitativos, no cuantitativos.<br />

No se debe hacer ninguna interpretación cuantitativa basada en la<br />

fuerza del test o de las líneas de control. En casos en los que solo haya<br />

una pequeña cantidad de sangre en el bastoncillo, el test funcionará<br />

correctamente. Cuando haya una cantidad considerable de sangre<br />

en el bastoncillo, el test puede no funcionar correctamente y su uso<br />

no está recomendado. El test <strong>PartoSure</strong> no debe usarse antes de 6<br />

horas después de eliminar cualquier solución o medicina desinfectante<br />

de la vagina. Los resultados deben utilizarse combinados con más<br />

información clínica. Se desconoce el rendimiento del test en pacientes<br />

sin signos o síntomas de parto. La placenta previa y la realización de<br />

exámenes digitales antes de la extracción de muestras pueden dar<br />

lugar a resultados inexactos. El rendimiento del test <strong>PartoSure</strong> no se<br />

ha establecido en presencia de los siguientes contaminantes: meconio,<br />

cremas fungicidas, supositorios, lubricantes, cremas hidratantes, polvos<br />

de talco o aceite para bebés.<br />

VALORES PREVISTOS<br />

El test <strong>PartoSure</strong> detecta pequeñas cantidades de PAMG-1 humana.<br />

La PAMG-1 presente en el ujo cervicovaginal en cantidades iguales<br />

o superiores a 4 pg/μl indica un elevado riesgo de parto en los 7 días<br />

siguientes. El umbral de sensibilidad de 4 pg/μl fue validado en un<br />

ensayo clínico internacional entre varios centros que evaluaron la<br />

relación entre la PAMG-1 presente en las secreciones cervicovaginales<br />

y el intervalo de tiempo entre el test y el parto.<br />

CARACTERÍSTICAS DE RENDIMIENTO<br />

El rendimiento clínico del test <strong>PartoSure</strong> ha sido determinado en<br />

un estudio multicéntrico internacional. Aquellas pacientes que (i)<br />

presentan signos, síntomas o molestias que puedan sugerir trabajo<br />

de parto pretérmino, (ii) se encontraban entre la semana 20 y 366⁄7<br />

de gestación y (iii) con membranas clínicamente intactas, han sido<br />

invitadas a participar en el estudio. En total, han sido incluidas en el<br />

análisis 101 pacientes. Las siguientes estimaciones de rendimiento,<br />

con sus correspondientes intervalos de con anza del 95%, han sido<br />

calculadas:<br />

*Intervalo de con anza del 95% calculado con el método exacto de Clopper-Pearson<br />

Nikolova T, Bayev O, Di Renzo GC. Evaluación de un nuevo test de PAMG-1 para prever el<br />

tiempo para el parto en pacientes con trabajo de parto pretérmino. [Estudio en curso].<br />

REACTIVIDAD CRUZADA<br />

Las siguientes proteínas fueron analizadas para la reactividad cruzada<br />

con los anticuerpos monoclonales utilizados en el test <strong>PartoSure</strong>:<br />

α-2- microglobulina de fertilidad, gonadotropina coriónica humana,<br />

β-1-glicoproteína trofoblástica, lactógeno placentario humano,<br />

α-fetoproteína, seroalbúmina humana y varias proteínas transportadoras<br />

del factor de crecimiento insulínico (IGFBP). Los anticuerpos<br />

monoclonales analizados que se utilizan en el test <strong>PartoSure</strong> no<br />

tuvieron reactividad cruzada con estas proteínas. El anticuerpo utilizado<br />

en la línea de reacción presentó reactividad cruzada con la proteína<br />

IGFBP-3 al utilizarse el método ELISA. La concentración de IGFBP-3 en la<br />

secreción vaginal de mujeres embarazadas, sin embargo, no afecta a la<br />

precisión del test <strong>PartoSure</strong>.<br />

ESTUDIO DE INTERFERENCIAS<br />

Las infecciones vaginales, orina, semen y pequeñas mezclas de sangre<br />

no inter eren con los resultados del test <strong>PartoSure</strong>. Estas sustancias y<br />

condiciones han sido evaluadas en estudios no clínicos y se descubrió<br />

que presentaban concentraciones de PAMG-1 inferiores al umbral de<br />

detección del test <strong>PartoSure</strong>.<br />

BIBLIOGRAFÍA<br />

1. Lee M.S., Romero R., Park J.W., Kim S.M., Park C.W., Korzeniewski S., Chaiworapongsa T.,<br />

Yoon B.H. The clinical signi cance of a positive Amnisure test() in women with preterm<br />

labor. J Matern Fetal Neonatal Med. 25 de septiembre de 2012 (9): 1690-8.<br />

2. Antenatal Corticosteroids Revisited: Repeat Courses. NIH (Instituto Nacional de Salud)<br />

Consensus Statement: NIH, 2000.<br />

3. ACOG (Colegio Americano de Obstetras y Ginecólogos) Committee on Practice<br />

Bulletins-Obstetrics. ACOG Practice Bulletin n.º. 127: Management of Preterm Labor.<br />

Clinical management guidelines for obstetrician-gynecologists. Obstet Gynecol 2012;<br />

119: 1308-1316.<br />

4. Berghella V., Hayes E., Visintine J., Baxter J.K. Fetal bronectin testing for reducing the<br />

risk of preterm birth. Cochrane Database of Systematic Reviews 2008, número 4. Art. N.º:<br />

CD006843. (Systematic review)<br />

5. Simhan, H.N. Management of Preterm Labor: Practice Bulletin 127. Obstet & Gynecol<br />

2012; 116(6): 1308-1309.<br />

6. R.E. Gar eld, K. Chwalisz, L. Shi, G. Olson, G. Saade. Instrumentation for the diagnosis of<br />

term and preterm labor. J. Perinat. Med., N.º 26, pág. 413-436, 1998.<br />

Product Codes:<br />

<strong>PartoSure</strong> Test- Kit of 5 product code: TTDT-1-5<br />

<strong>PartoSure</strong> Test- Kit of 20 product code: TTDT-1-20<br />

Société Amnisure SARL, 2 Rue Hélène Boucher, Parc Ariane, Immeuble le Vénus, 78280<br />

Guyancourt FRANCE<br />

Tel : +33 (0)1 61 08 54 85<br />

For technical assistance please contact:<br />

AmniSure® International LLC, a QIAGEN company<br />

24 School Street, 6th Floor<br />

Boston, MA 02108, USA<br />

Tel: +1 617 234 4441<br />

www.amnisure.com<br />

© AmniSure International LLC, a QIAGEN company<br />

U.S. Patent 7,709,272. Issued and pending patents in other countries.<br />

PSPI000-ML000 1/8/2013<br />

© 2013 AmniSure® International LLC, a QIAGEN company | 24 School Street, 6 th Floor | Boston, MA 02108 | info@amnisure.com | +1 617-234-4441<br />

INSTRUCCIONES PARA EL USO DEL TEST DE DIAGNÓSTICO IN VITRO<br />

One line: NEGATIVE<br />

Control line<br />

Two lines: POSITIVE<br />

Control line Test line<br />

Invalid: No Red Lines<br />

Positive: Two Red Lines<br />

Imminent delivery within 7 days<br />

is highly likely<br />

Negative: One Red Control Line<br />

Imminent delivery within 7-14 days<br />

is highly unlikely<br />

Results not valid;<br />

retest<br />

Performance Measure<br />

Sensitivity (SN) (95% CI*)<br />

Speci city (SP) (95% CI*)<br />

Negative Predictive Value (NPV) (95% CI*)<br />

Positive Predictive Value (PPV) (95% CI*)<br />

≤ 7 Days<br />

97.4%<br />

(91.0 - 99.7%)<br />

93.6%<br />

(85.7 - 97.9%)<br />

90.0%<br />

(68.3 - 98.8%)<br />

80.0%<br />

(59.3 - 93.2%)<br />

93.8%<br />

(86.2 - 98.0%)<br />

96.1%<br />

(88.9 - 99.2%)<br />

78.3%<br />

(56.3 - 92.5%)<br />

87.0%<br />

(66.4 - 97.2%)<br />

≤ 14 Days<br />

Delivery Within<br />

Ninguna línea: NO VÁLIDO<br />

La intensidad de las líneas puede variar. El resultado del test es válido aunque las líneas sean apenas visibles o desiguales. No interprete<br />

el resultado del test basándose en la intensidad de las líneas. No lea o interprete los resultados después de que hayan pasado 10<br />

minutos tras introducir la tira reactiva en el vial.<br />

Una línea: NEGATIVO<br />

Línea de control<br />

Dos líneas: POSITIVO<br />

Línea de control Línea de análisis<br />

No válido: Ninguna línea roja<br />

Positivo: Dos líneas rojas<br />

Parto inminente en un plazo de 7 días<br />

muy probable<br />

Negativo: Una línea de control roja<br />

Parto inminente en un plazo de 7-14 días<br />

poco probable<br />

Resultados no válidos;<br />

repita el test<br />

Keine Linien: UNGÜLTIG<br />

Die Intensität der Banden kann variieren. Das Testergebnis ist auch dann gültig, wenn die Banden schwach oder uneinheitlich sind.<br />

Interpretieren Sie die Testergebnisse nicht auf Basis der Intensität der Banden. Bewerten oder interpretieren Sie die Ergebnisse nicht<br />

nach Ablauf von 10 Minuten nach dem Einbringen des Teststreifens in das Fläschchen.<br />

Eine Bande: NEGATIV<br />

Kontrollbande<br />

Zwei Banden: POSITIV<br />

Kontrollbande Testbande<br />

Keine Bande: Keine rote Bande<br />

Positiv:Zwei rote Banden<br />

Eine bevorstehende Geburt innerhalb von<br />

7 Tagen ist sehr wahrscheinlich<br />

Negativ: Eine rote Kontrollbande<br />

Eine bevorstehende Geburt innerhalb von<br />

7-14 Tagen ist sehr unwahrscheinlich<br />

Ergebnisse ungültig;<br />

Erneut testen<br />

Medida del Rendimiento<br />

Sensibilidad (95% CI*)<br />

Especi cidad (95% CI*)<br />

Valor Predictivo Negativo (95% CI*)<br />

Valor Predictivo Positivo (95% CI*)<br />

≤ 7 Días<br />

97.4%<br />

(91.0 - 99.7%)<br />

93.6%<br />

(85.7 - 97.9%)<br />

90.0%<br />

(68.3 - 98.8%)<br />

80.0%<br />

(59.3 - 93.2%)<br />

93.8%<br />

(86.2 - 98.0%)<br />

96.1%<br />

(88.9 - 99.2%)<br />

78.3%<br />

(56.3 - 92.5%)<br />

87.0%<br />

(66.4 - 97.2%)<br />

≤ 14 Días<br />

Parto en<br />

Bestimmung der Leistungsfähigkeit<br />

Sensitivität (95% CI*)<br />

Spezi tät (95% CI*)<br />

Negativer prädiktiver Wert (95% CI*)<br />

Positiver prädiktiver Wert (95% CI*)<br />

≤ 7 Tage<br />

97.4%<br />

(91.0 - 99.7%)<br />

93.6%<br />

(85.7 - 97.9%)<br />

90.0%<br />

(68.3 - 98.8%)<br />

80.0%<br />

(59.3 - 93.2%)<br />

93.8%<br />

(86.2 - 98.0%)<br />

96.1%<br />

(88.9 - 99.2%)<br />

78.3%<br />

(56.3 - 92.5%)<br />

87.0%<br />

(66.4 - 97.2%)<br />

≤ 14 Tage<br />

Geburt innerhalb von


<strong>PartoSure</strong> Test rapido per il diagnostico del parto prematuro<br />

USO PREVISTO<br />

Il test di disgnostico del parto prematuro (test per il tempo al parto)<br />

<strong>PartoSure</strong> è un test rapido immunocromatogra co qualitativo e<br />

non strumentale per la rilevazione in vitro dell’alfa-1 microglobulina<br />

placentaria (PAMG-1) nelle secrezioni vaginali delle donne in gravidanza.<br />

Il test è destinato ai professionisti che operano nel settore sanitario<br />

come aiuto nella previsione di un parto imminente nelle pazienti che<br />

presentano segnali, sintomi o disturbi che suggeriscono un travaglio tra<br />

la 20ª e la 37ª settimana di gestazione, con membrane intatte dal punto<br />

di vista clinico.<br />

INTRODUZIONE E SPIEGAZIONE DEL TEST<br />

Dal punto di vista clinico, prevedere in modo accurato il parto<br />

prematuro è importante soprattutto nelle gravidanze che presentano<br />

questo rischio. Questo è particolarmente vero per ció che riguarda la<br />

somministrazione di corticosteroidi, che danno ottimi bene ci entro 7<br />

giorni dalla somministrazione, 2 sia al trasferimento delle pazienti presso<br />

un centro di cura terziario in grado di fornire assistenza alla nascita di un<br />

neonato prematuro.<br />

La sola valutazione clinica, che comprende la misurazione della<br />

lunghezza e della dilatazione della cervice, non è su ciente per<br />

prevedere l’imminenza del parto. 3 Analogamente i test a base di<br />

biomarcatori attualmente disponibili, come quello basato sulla<br />

rilevazione della bronectina fetale, forniscono valori predittivi molto<br />

scarsi di un parto imminente. 4 Per questo motivo, prevedere in modo<br />

preciso l’imminenza del parto nelle pazienti a rischio di travaglio<br />

pretermine rimane un importante problema clinico. Il test <strong>PartoSure</strong><br />

è un test a striscia rapido e non invasivo, con un valore predittivo del<br />

parto senza precedenti entro 7 giorni, in pazienti con segnali e sintomi<br />

indicativi di un travaglio pretermine. Gli alti valori predittivi, positivo<br />

e negativo, del test <strong>PartoSure</strong> possono consentire l’identi cazione<br />

tempestivadelle pazienti che trarrebbero bene ci dagli interventi<br />

disponibili, come la somministrazione prenatale di corticosteroidi.<br />

Inoltre, un’identi cazione più accurata di tali pazienti ridurrebbe anche<br />

i costi associati a ricoveri non necessari dovuti al basso valore predittivo<br />

positivo dei metodi esistenti. Il kit di test è un sistema autonomo che<br />

fornisce rapidamente risultati qualitativi, senza strumentazione esterna<br />

o un esame invasivo con lo speculum ginecologico.<br />

PRINCIPIO DEL TEST<br />

<strong>PartoSure</strong> è un test immunocromatogra co a usso laterale,<br />

progettato per identi care la presenza dell’alfa-1 microglobulina<br />

placentaria (PAMG-1) umana, rilevabile negli essudati cervico-vaginali<br />

quando il parto è imminente. Il test utilizza anticorpi monoclonali<br />

su cientemente sensibili a rilevare 4 pg/μl di PAMG-1 nelle secrezioni<br />

cervico-vaginali. La PAMG-1, una proteina rilasciata dalle cellule<br />

deciduali nella cavitá amniotica durante l’intera gravidanza, è presente<br />

nelle secrezioni cervico-vaginali quando il travaglio e il parto sono<br />

imminenti. Probabilmente questo è dovuto alla trasudazione della<br />

proteina attraverso i pori preesistenti nelle membrane corio-amniotiche<br />

durante le contrazioni uterine e, potenzialmente, alla degradazione<br />

della matrice extracellulare delle membrane fetali dovuta a un processo<br />

in ammatorio di travaglio o infezione. La sua presenza nelle secrezioni<br />

cervico-vaginali indica che il parto probabilmente avra luogo entro 7<br />

giorni e puo essere associata a un altissimo rischio di infezione e/o<br />

in ammazione intra-amniotica. 1 La sua assenza indica che il parto<br />

di cilmente avra luogo entro 7 o 14 giorni.<br />

Per l’analisi, il campione di secrezione cervico-vaginale viene estratto e<br />

raccolto mediante un tampone vaginale e si immerge in un solvente. La<br />

presenza dell’antigene PAMG-1 viene quindi rilevata inserendo nel<br />

solvente una striscia per il test a usso laterale. Il campione uisce dal<br />

tampone assorbente a una membrana di nitrocellulosa, passando<br />

attraverso l’area reattiva contenente gli anticorpi monoclonali anti-<br />

PAMG-1 combinati con una particella d’oro. Il complesso antigene-<br />

anticorpo uisce verso la zona del test dove viene immobilizzato da un<br />

secondo anticorpo anti-PAMG-1. Questo evento porta alla comparsa<br />

della linea del test. I complessi antigene-anticorpo sciolti continuano a<br />

uire lungo la striscia per il test e vengono immobilizzati da un secondo<br />

anticorpo. Questo porta alla comparsa della linea del controllo interno.<br />

REAGENTI E COMPONENTI<br />

Il kit di test <strong>PartoSure</strong> comprende i seguenti componenti: striscia per<br />

il test <strong>PartoSure</strong> in un sacchetto in alluminio con essiccante, tampone<br />

vaginale in cotone sterile e ala in plastica con soluzione solvente (0,9%<br />

NaCl, 0,05% NaN3, 0,01% Triton X100).<br />

PRECAUZIONI ED AVVERTENZE<br />

<strong>PartoSure</strong> è destinato esclusivamente all’uso diagnostico in vitro e<br />

nessun componente del test deve essere usato separatamente • Seguire<br />

esattamente le istruzioni per l’uso; la mancata osservanza potrebbe<br />

portare a risultati imprecisi • Rispettare le precauzioni di sicurezza<br />

durante la raccolta, la manipolazione e lo smaltimento dei campioni<br />

per il test • L’uso di tamponi diversi da quello in cotone sterile fornito<br />

con il kit del test altera le prestazioni del test ed è quindi severamente<br />

proibito • Non utilizzare componenti del kit di test danneggiati<br />

• I kit usati sono considerati rifi uti biologici; smaltire tutti i<br />

componenti usando le dovute precauzioni • Non usare il test dopo la<br />

data di scadenza stampata sulla confezione del prodotto • I componenti<br />

del kit sono monouso • Non curvare o piegare la striscia per il<br />

test o il sacchetto in alluminio con la striscia per il test all’interno; cosí<br />

facendo, si puó danneggiare la striscia ed ottenere risultati imprecisi<br />

CONSERVAZIONE E VALIDITÀ<br />

Conservare il test <strong>PartoSure</strong> in un luogo asciutto, ad una temperatura<br />

compresa tra 4 e 24°C (tra 40 e 75°F). Il test non deve essere congelato.<br />

Se conservato nel sacchetto in alluminio ed alla temperatura<br />

raccomandata, il test è valido no alla data di scadenza stampata sul<br />

sacchetto. La striscia per il test <strong>PartoSure</strong> deve essere utilizzata entro<br />

sei (6) ore dalla sua rimozione dal sacchetto in alluminio.<br />

CONTROLLO QUALITÀ<br />

La striscia per il test <strong>PartoSure</strong> contiene un meccanismo interno<br />

di controllo della procedura che ne assicura la funzionalitá analitica.<br />

La comparsa di una o due linee nella zona dei risultati della striscia<br />

dimostra l’integritá della procedura e dei componenti del test.<br />

LIMITAZIONI DEL TEST<br />

I risultati del test <strong>PartoSure</strong> sono qualitativi e non quantitativi. Non si<br />

devono fare interpretazioni quantitative sulla base dell’intensitá delle<br />

linee del test o del controllo. Il test funziona correttamente anche in<br />

caso di piccole tracce di sangue sul tampone. Se sul tampone si nota<br />

una quantitá notevole di sangue, il test potrebbe non funzionare<br />

correttamente e se ne sconsiglia l’uso. <strong>PartoSure</strong> non deve essere<br />

utilizzato prima che siano trascorse 6 ore dalla rimozione di qualsiasi<br />

soluzione disinfettante o di qualsiasi medicinale dalla vagina. I risultati<br />

devono essere utilizzati in combinazione con altre informazioni cliniche.<br />

Le prestazioni del test su pazienti che non presentano segnali o<br />

sintomi di travaglio sono sconosciute. La placenta previa e l’esecuzione<br />

di esami digitali prima della raccolta del campione possono portare a<br />

risultati imprecisi del test. Le prestazioni di <strong>PartoSure</strong> non sono state<br />

stabilite in presenza dei seguenti agenti contaminanti: meconio, creme<br />

antimicotiche, supposte, lubri canti, creme idratanti, talco in polvere o<br />

olio per neonati.<br />

VALORI PREVISTI<br />

<strong>PartoSure</strong> rileva piccole tracce di PAMG-1 umana. La PAMG-1 presente<br />

nelle secrezioni cervico-vaginali in quantita superiori o pari a 4pg/μl<br />

indica un elevato rischio di parto entro i successivi 7 giorni. La soglia di<br />

sensibilita di 4pg/μl è stata convalidata da una sperimentazione clinica<br />

multicentrica internazionale che ha valutato l’associazione tra la PAMG-<br />

1 presente nelle secrezioni cervico-vaginali e l’intervallo di tempo tra<br />

test e parto.<br />

CARATTERISTICHE DELLE PRESTAZIONI<br />

Il rendimento clinico del test <strong>PartoSure</strong> è stato determinato da uno<br />

studio multicentrico internazionale. Le pazienti che (i) presentavano<br />

segni, sintomi o lamentavano la possibilitá di travaglio pretermine, (ii)<br />

si trovavano tra la settimana 20 e la 366⁄7 di gestazione, e (iii) avevano<br />

le membrane clinicamente intatte, sono state invitate a partecipare nel<br />

trial. In totale, 101 pazienti sono state incluse nell’analisi nale. Sono<br />

state calcolate, con i corrispondenti intervalli di con denza (CI) al 95%,<br />

le seguenti stime di rendimento:<br />

*L’intervallo di con denza (CI) al 95% calcolato con il test esatto di Clopper-Pearson<br />

Nikolova T, Bayev O, Di Renzo GC. Valutazione di un nuovo test PAMG-1 per predire il tempo<br />

al parto in pazienti con travaglio pretermine. [Studio in corso].<br />

CROSS REATTIVITÁ<br />

Le seguenti proteine sono state testate per la reattivitá incrociata con<br />

gli anticorpi monoclonali usati in <strong>PartoSure</strong>: alfa-2 microglobulina<br />

per la fertilitá, gonadotropina corionica umana, beta 1 glicoproteina<br />

trofoblastica, lattogeno placentare umano, alfa-fetoproteina, albumina<br />

sierica umana e varie proteine IGFBP. Gli anticorpi monoclonali<br />

esaminati usati in <strong>PartoSure</strong> non presentavano una reattivita incrociata<br />

con queste proteine. E’ stata rilevata la reattivitá incrociata dell’anticorpo<br />

usato nella linea del test con la proteina IGFBP-3, usando il metodo<br />

ELISA. Tuttavia la concentrazione della IGFBP-3 nelle secrezioni vaginali<br />

delle donne in gravidanza non in uisce sulla precisione di <strong>PartoSure</strong>.<br />

STUDI SULLE INTERFERENZE<br />

Infezioni vaginali, urina, seme e piccole quantitá di sangue non<br />

interferiscono con i risultati di <strong>PartoSure</strong>. Queste sostanze e<br />

condizioni sono state valutate in studi non clinici ed è stato rilevato che<br />

contengono PAMG-1 in concentrazioni inferiori alla soglia di rilevazione<br />

di <strong>PartoSure</strong>.<br />

BIBLIOGRAFIA<br />

1. Lee MS, Romero R, Park JW, Kim SM, Park CW, Korzeniewski S, Chaiworapongsa T, Yoon<br />

BH. The clinical signi cance of a positive Amnisure test() in women with preterm labor. J<br />

Matern Fetal Neonatal Med. 2012 Sep;25(9):1690-8.<br />

2. Antenatal Corticosteroids Revisited: Repeat Courses. NIH Consensus Statement: NIH,<br />

2000.<br />

3. ACOG Committee on Practice Bulletins-Obstetrics. ACOG Practice Bulletin no. 127:<br />

Management of Preterm Labor. Clinical management guidelines for obstetrician-<br />

gynecologists. Obstet Gynecol 2012; 119:1308-1316.<br />

4. Berghella V, Hayes E, Visintine J, Baxter JK. Fetal bronectin testing for reducing the<br />

risk of preterm birth. Cochrane Database of Systematic Reviews 2008, Issue 4. Art. No.:<br />

CD006843. (Systematic review)<br />

5. Simhan, HN. Management of Preterm Labor: Practice Bulletin 127. Obstet & Gynecol<br />

2012;116(6):1308-1309.<br />

6. R.E. Gar eld, K. Chwalisz, L. Shi, G. Olson, G. Saade. Instrumentation for the diagnosis of<br />

term and preterm labor. J. Perinat. Med., No 26, p. 413-436, 1998.<br />

Product Codes:<br />

<strong>PartoSure</strong> TTD Test- Kit of 5 product code: TTDT-1-5<br />

<strong>PartoSure</strong> TTD Test- Kit of 20 product code: TTDT-1-20<br />

Société Amnisure SARL, 2 Rue Hélène Boucher, Parc Ariane, Immeuble le Vénus, 78280<br />

Guyancourt FRANCE<br />

Tel : +33 (0)1 61 08 54 85<br />

For technical assistance please contact:<br />

AmniSure® International LLC, a QIAGEN company<br />

24 School Street<br />

6th Floor, Boston, MA 02108, USA<br />

Tel: +1 617 234 4441<br />

www.amnisure.com<br />

© AmniSure International LLC, a QIAGEN company<br />

U.S. Patent 7,709,272. Issued and pending patents in other countries.<br />

PSPI000-ML000 1/8/2013<br />

© 2013 AmniSure® International LLC, a QIAGEN company | 24 School Street, 6 th Floor | Boston, MA 02108 | info@amnisure.com | +1 617-234-4441<br />

ISTRUZIONI PER L’USO DIAGNOSTICO IN VITRO<br />

<strong>PartoSure</strong> TTD (Doğum Zamanı) Test<br />

KULLANIM AMACI<br />

<strong>PartoSure</strong> TTD (Doğum Zamanı) Test, gebe kadınların vajinal<br />

sekresyonlarında plasental alfa mikroglobulin-1’in (PAMG-1) in<br />

vitro tespitine yönelik, hızlı, enstrüman gerektirmeyen, kalitatif bir<br />

immünokromatogra k testtir. Test, klinik olarak intakt membranların<br />

olduğu gebeliğin 20. ile 37. haftaları arasında, hastalar doğumu<br />

düşündüren bulgu, belirtiler veya şikayetleri bildirdiğinde, doğum<br />

zamanının tahmin edilmesine yardımcı olmak üzere sağlık uzmanları<br />

tarafından kullanım içindir.<br />

TEST ÖZETİ VE AÇIKLAMASI<br />

Doğum zamanına dair doğru bir tahmin, erken doğum açısından<br />

risk altında olan gebeliklerde klinik olarak önemlidir. Bu özellikle,<br />

uygulamadan itibaren 7 gün içinde optimal faydası olan<br />

kortikosteroidlerin uygulanması 2 ve bunun yanı sıra hastaların<br />

prematüre bebek doğumu için bakım verebilen üçüncü basamak bir<br />

tedavi merkezine transferi açısından geçerlidir.<br />

Serviks boyu ve dilatasyonu dahil tek başına klinik değerlendirme,<br />

yaklaşmakta olan doğumu yeterli şekilde tahmin ettirmez. 3 Benzer<br />

şekilde, fetal bronektinin saptanmasını temel alanlar gibi halihazırda<br />

kullanılmakta olan biyomarker testleri, yaklaşmakta olan doğum<br />

açısından son derece düşük prediktif değerlere sahiptir. 4 Bu nedenle,<br />

erken doğum tehlikesi olan hastalarda doğum zamanının doğru<br />

tahmini, önemli bir klinik sorun olmaya devam etmektedir. <strong>PartoSure</strong><br />

TTD Test, erken doğum sancısı bulguları ve belirtileri gösteren<br />

hastalarda 7 gün içindeki doğum için emsalsiz prediktif değeri olan<br />

hızlı, invazif olmayan bir strip testidir. <strong>PartoSure</strong> TTD Test’in yüksek<br />

negatif ve pozitif prediktif değerleri, antenatal kortikosteroidler ve<br />

gibi mevcut müdahalelerden fayda görecek olan hastaların zamanında<br />

tespit edilmesine olanak verebilir. Ayrıca, bu hastaların daha doğru<br />

biçimde tespit edilmesi, mevcut yöntemlerin düşük pozitif prediktif<br />

değerlerinden kaynaklanan gereksiz uygulamalarla ilişkili maliyetleri<br />

muhtemelen azaltacaktır. Test kiti, harici enstrümantasyon veya invazif<br />

spekulum incelemesi olmadan, hızlı, kalitatif sonuçlar veren bağımsız<br />

bir sistemdir.<br />

TEST PRENSİBİ<br />

<strong>PartoSure</strong>, doğum yaklaştığında servikovajinal eksüda sıvılarından<br />

saptanabilen insan plasental-alfa-mikroglobulin-1’in (PAMG-1) varlığını<br />

belirlemek üzere tasarlanmış bir lateral akış immünokromatogra k<br />

analizdir. Test, servikovajinal akıntıda 4 pg/μl PAMG-1’i saptamak<br />

için yeterince duyarlı olan monoklonal antikorları kullanır. Gebelik<br />

süresince amniyotik kavitedeki desidüal hücrelerden salınan bir protein<br />

olan PAMG-1, doğum sancısı ve doğum yaklaştığında servikovajinal<br />

akıntıda bulunur. Bu durum muhtemelen, uterin kasılmalar sırasında<br />

koriyoamniyotik membranlarda önceden var olan porlar aracılığıyla<br />

proteinin transüdasyonu ve potansiyel olarak, in amatuar doğum<br />

sancısı veya enfeksiyon süreci nedeniyle fetal membranların<br />

ekstraselüler matriksinin degradasyonundan ötürü oluşur. Proteinin<br />

servikovajinal sekresyonlardaki varlığı, doğumun olasılıkla 7 gün içinde<br />

meydana geleceğini gösterir ve anlamlı olarak artmış intraamniyonik<br />

enfeksiyon ve/veya en amasyon riski ile ilişkili olabilir. 1 Olmaması,<br />

doğumun muhtemelen 7 veya 14 gün içinde meydana gelmeyeceğini<br />

gösterir.<br />

Analiz için, vajinal çubuk ile alınan servikovajinal akıntı numunesi<br />

çözücü içine aktarılır. Ardından PAMG-1 antijeninin varlığı, şişe içine<br />

bir lateral akış test stripi sokularak belirlenir. Numune, altın parçacığına<br />

konjüge edilmiş monoklonal anti-PAMG-1 antikorlarını içeren reaktif<br />

alan üzerinden geçerek, emici pedden bir nitroselüloz membrana akar.<br />

Antijen-antikor kompleksi, ikinci bir anti-PAMG-1 antikoru ile immobilize<br />

edildiği test alanına akar. Bu olay, test çizgisinin görünmesine yol açar.<br />

Bağlanmayan antijen-antikor kompleksleri, test stripi boyunca akmaya<br />

devam eder ve ikinci bir antikor ile immobilize edilir. Bu durum, internal<br />

kontrol çizgisinin görünmesine yol açar.<br />

REAKTİFLER VE BİLEŞENLER<br />

<strong>PartoSure</strong> test kiti şu bileşenleri içerir: Nem çekici, steril pamuklu<br />

vajinal çubuğun bulunduğu folyo poşet içindeki <strong>PartoSure</strong> test stripi<br />

ve çözücü solüsyon içeren plastik şişe (%0,9 NaCl, %0,05 NaN3, %0,01<br />

Triton X100).<br />

UYARILAR VE ÖNLEMLER<br />

<strong>PartoSure</strong> yalnızca in vitro tanı amaçlıdır ve hiçbir test bileşeni internal<br />

olarak kullanılmamalıdır • Kullanım talimatlarına kesinlikle uyulmalıdır;<br />

uyulmaması yanlış sonuçlara neden olabilir • Test numuneleri alınırken,<br />

kullanılırken ve atılırken güvenlik önlemlerine dikkat edilmelidir • Test<br />

kiti ile birlikte verilen steril pamuklu çubuktan başka bir çubuğun<br />

kullanılması, test performansını değiştirir ve bu nedenle kesinlikle<br />

yasaktır • Hasarlı test kiti bileşenlerini kullanmayın • Kullanılmış test kitleri<br />

biyolojik olarak tehlikelidir; gerekli önlemleri alarak tüm bileşenleri atın<br />

• Testi, ürün ambalajında basılı olan son kullanma tarihi geçtikten sonra<br />

kullanmayın • Test kiti bileşenleri tek kullanımlıktır • Test stripini veya<br />

içinde test stripi olan folyo poşeti bükmeyin veya katlamayın; bunu<br />

yapmanız stripe zarar verebilir ve yanlış sonuçlara neden olabilir<br />

SAKLAMA VE STABİLİTE<br />

<strong>PartoSure</strong> test kitini, 4 ila 24 °C’de (40 ila 75 °F) kuru bir yerde<br />

saklayın. Test dondurulmamalıdır. Önerilen sıcaklıkta folyo poşet içinde<br />

saklandığında, test, poşet üzerinde basılı olan son kullanma tarihine<br />

kadar stabil kalır. <strong>PartoSure</strong> test stripi, folyo poşetinden çıkarıldıktan<br />

sonra altı (6) saat içinde kullanılmalıdır.<br />

KALİTE KONTROL<br />

<strong>PartoSure</strong> test stripi, analitik işlevsellik sağlayan internal prosedürel bir<br />

kontrol mekanizması içerir. Test stripinin sonuçlar alanındaki bir veya iki<br />

çizginin görünümü, test prosedürünün ve bileşenlerinin bütünlüğünü<br />

doğrular.<br />

TEST KISITLAMALARI<br />

<strong>PartoSure</strong> test sonuçları kantitatif değil, kalitatiftir. Test veya kontrol<br />

çizgilerinin etkinliğine dayalı olarak kantitatif yorumlama yapılmamalıdır.<br />

Çubuk üzerinde sadece eser miktarlarda kanın olduğu olgularda, test<br />

doğru olarak çalışacaktır. Çubuk üzerinde belirgin miktarda kan varsa,<br />

test hatalı olarak çalışabilir ve kullanımı önerilmez. <strong>PartoSure</strong>, vajinadan<br />

dezenfektan solüsyonlar veya ilaçların giderilmesinin ardından 6 saatten<br />

daha erken bir sürede kullanılmamalıdır. Sonuçlar, diğer klinik bilgilerle<br />

beraber kullanılmalıdır. Doğum sancısı bulgu veya belirtileri olmayan<br />

hastalarda test performansı bilinmemektedir. Plasenta previa ve<br />

numune alma öncesi dijital muayenelerin gerçekleştirilmesi, yanlış test<br />

sonuçlarına neden olabilir. <strong>PartoSure</strong> performansı, şu kontaminantların<br />

varlığında belirlenmemiştir: mekonyum, anti-fungal merhemler, tiller,<br />

kayganlaştırıcılar, nemlendiriciler, talk pudraları veya bebe yağı.<br />

BEKLENEN DEĞERLER<br />

<strong>PartoSure</strong>, eser miktarlardaki insan PAMG-1’ini belirler. Servikovajinal<br />

akıntıda 4pg/μl’dan daha yüksek veya ona eşit miktarlarda PAMG-1<br />

varlığı, sonraki 7 gün içinde doğum yapma riskinin artmış olduğunu<br />

gösterir. 4pg/μl’lik duyarlılık eşik değeri, servikovajinal sekresyonlarda<br />

bulunan PAMG-1’in ilişkisini ve testin gerçekleştirilmesinden doğuma<br />

kadar geçen süreyi değerlendiren uluslararası çok merkezli bir klinik<br />

çalışmada onaylanmıştır.<br />

PERFORMANS ÖZELLİKLERİ<br />

<strong>PartoSure</strong> TTD testinin klinik performansı ,uluslararası çoklu saha<br />

çalışmaları ile belirlendi. Preterm doğum düşündüren belirtiler,<br />

bulgular yada yakınmalar ile rapor edilen; gebeliğin 20. ve 36. 6/7<br />

haftaları arasındaki ve klinik olarak intakt membrana sahip olan hastalar<br />

araştırmaya iştirakları için davet edildi. Son analizlere, toplam 101 hasta<br />

dahil edildi. %95 oranındaki güvenilirlik aralığı ile sonraki performans<br />

değerlendirmeleri hesaplandı:<br />

*%95 oranındaki güvenilirlik aralığı (CI) Clopper-Pearson prosedürü ile hesaplandı<br />

Nikolova T, Bayev O, Di Renzo GC. Preterm doğum olgularında, yeni PAMG-1 Testinin<br />

doğum zamanının tahmini için değerlendirilmesi.<br />

ÇAPRAZ REAKTİFLİK<br />

Şu proteinler <strong>PartoSure</strong> test stripinde kullanılan monoklonal<br />

antikorlar ile çapraz reakti ik açısından test edilmiştir: fertiliteyle<br />

ilgili alfa-2-mikroglobulin, insan koryonik gonadotropini, trofoblastik<br />

beta-1-glikoprotein, insan plasental laktojeni, alfa-fetoprotein, insan<br />

serum albümini ve çeşitli IGFBP proteinleri. <strong>PartoSure</strong> test stripinde<br />

kullanılan, test edilen monoklonal antikorlar, bu proteinlerle çapraz<br />

reaksiyona neden olmamıştır. Test çizgisinde kullanılan antikorun, ELISA<br />

yönteminin kullanılması ile IGFBP-3 proteiniyle çapraz reaksiyona neden<br />

olduğu belirlenmiştir. Ancak, gebe kadınların vajinal akıntısındaki<br />

IGFBP-3 konsantrasyonu, <strong>PartoSure</strong> test stripinin doğruluğunu<br />

etkilemez.<br />

KARŞILIKLI ETKİLEŞİM ÇALIŞMALARI<br />

Vajinal enfeksiyonlar, idrar, semen ve küçük miktardaki kan katkı<br />

maddeleri, <strong>PartoSure</strong> test stripi sonuçları ile etkileşime girmez. Bu<br />

maddeler ve koşullar klinik olmayan çalışmalarda değerlendirilmiştir<br />

ve bunların yalnızca <strong>PartoSure</strong> test stripinin saptama eşik değerinin<br />

altındaki konsantrasyonlarda PAMG-1 içerdikleri belirlenmiştir.<br />

KAYNAK DİZİNİ<br />

1. Lee MS, Romero R, Park JW, Kim SM, Park CW, Korzeniewski S, Chaiworapongsa T, Yoon<br />

BH. The clinical signi cance of a positive Amnisure test() in women with preterm labor. J<br />

Matern Fetal Neonatal Med. 2012 Sep;25(9):1690-8.<br />

2. Antenatal Corticosteroids Revisited: Repeat Courses. NIH Consensus Statement: NIH,<br />

2000.<br />

3. ACOG Committee on Practice Bulletins-Obstetrics. ACOG Practice Bulletin no. 127:<br />

Management of Preterm Labor. Clinical management guidelines for obstetrician-<br />

gynecologists. Obstet Gynecol 2012; 119:1308-1316.<br />

4. Berghella V, Hayes E, Visintine J, Baxter JK. Fetal bronectin testing for reducing the<br />

risk of preterm birth. Cochrane Database of Systematic Reviews 2008, Issue 4. Art. No.:<br />

CD006843. (Systematic review)<br />

5. Simhan, HN. Management of Preterm Labor: Practice Bulletin 127. Obstet & Gynecol<br />

2012;116(6):1308-1309.<br />

6. R.E. Gar eld, K. Chwalisz, L. Shi, G. Olson, G. Saade. Instrumentation for the diagnosis of<br />

term and preterm labor. J. Perinat. Med., No 26, p. 413-436, 1998.<br />

Product Codes:<br />

<strong>PartoSure</strong> TTD Test- Kit of 5 product code: TTDT-1-5<br />

<strong>PartoSure</strong> TTD Test- Kit of 20 product code: TTDT-1-20<br />

Société Amnisure SARL, 2 Rue Hélène Boucher, Parc Ariane, Immeuble le Vénus, 78280<br />

Guyancourt FRANCE<br />

Tel : +33 (0)1 61 08 54 85<br />

For technical assistance please contact:<br />

AmniSure® International LLC, a QIAGEN company<br />

24 School Street<br />

6th Floor, Boston, MA 02108, USA<br />

Tel: +1 617 234 4441<br />

www.amnisure.com<br />

© AmniSure International LLC, a QIAGEN company<br />

U.S. Patent 7,709,272. Issued and pending patents in other countries.<br />

PSPI000-ML000 1/8/2013<br />

© 2013 AmniSure® International LLC, a QIAGEN company | 24 School Street, 6 th Floor | Boston, MA 02108 | info@amnisure.com | +1 617-234-4441<br />

İN VITRO TANI AMAÇLI KULLANIM TALIMATLARI<br />

<strong>PartoSure</strong> Test rapide du délai d’accouchement en situation de prématurité<br />

USAGE PRÉVU<br />

<strong>PartoSure</strong>, test rapide du délai d’accouchement en situation de<br />

prématurité, est un test immuno-chromatographique rapide et qualitatif<br />

qui ne nécessite aucune instrumentalisation particulière. Il est destiné<br />

à la détection in vivo de l’alpha-1 microglobuline placentaire (PAMG-1)<br />

contenue dans les sécrétions vaginales des femmes enceintes. Ce test<br />

est destiné à être utilisé par des professionnels de santé a n de les aider<br />

à prévoir le délai d’accouchement lorsque des patientes présentant des<br />

membranes cliniquement intactes leur font part de signes, symptômes<br />

ou douleurs, laissant présager le début du travail entre la vingtième et la<br />

trente-septième semaine de grossesse.<br />

RÉSUMÉ ET EXPLICATION DU TEST<br />

Une prévision la plus précise possible de la date d’accouchement est<br />

importante d’un point de vue clinique pour les grossesses présentant un<br />

risque d’accouchement prématuré. Ceci est d’autant plus vrai lorsqu’il<br />

s’agit d’administrer des corticoïdes, qui donnent un résultat optimal dans<br />

un délai de sept jours après administration, 2 ou lorsqu’il s’agit de transférer<br />

des patientes vers une maternité de niveau supérieur capable de prendre<br />

en charge la naissance d’un enfant prématuré. 3<br />

En outre, les tests actuellement disponibles utilisant des biomarqueurs, tels<br />

que celui basé sur la détection de la bronectine fœtale, ont une valeur<br />

prédictive extrêmement limitée pour identi er le délai d’accouchement. 4<br />

Par conséquent, la précision des prévisions concernant la date<br />

d’accouchement des patientes atteintes d’une menace d’accouchement<br />

prématuré demeure une préoccupation clinique importante. Le test<br />

<strong>PartoSure</strong> est un test rapide, non invasif, sous forme de bandelette, o rant<br />

une valeur prédictive sans précédent, car il peut prédire un accouchement<br />

jusqu’a sept jours avant pour les patientes présentant des signes et<br />

symptômes d’une menace d’accouchement prématuré. Les fortes valeurs<br />

prédictives positives et négatives du test <strong>PartoSure</strong> peuvent permettre<br />

d’identi er à temps<br />

des patientes susceptibles de nécessiter des interventions comme<br />

l’administration de corticoïdes. En outre, une identi cation plus précise<br />

de ces patientes est susceptible de réduire les coûts liés à des admissions<br />

inutiles dues aux faibles valeurs prédictives positives des méthodes<br />

existantes. Ce kit est un système autonome fournissant rapidement des<br />

résultats qualitatifs, sans instrumentation extérieure ni examen invasif a<br />

l’aide d’un speculum.<br />

PRINCIPE DU TEST<br />

<strong>PartoSure</strong> est un test immuno-chromatographique à ux latéraux conçu<br />

pour détecter la présence de l’alpha-1 microglobuline placentaire (PAMG-<br />

1) se trouvant dans les exsudats cervico-vaginaux lorsque l’accouchement<br />

est imminent. Le test utilise des anticorps monoclonaux su samment<br />

sensibles pour détecter 4 ng/μl de PAMG-<br />

1 dans les secrétions vaginales. La PAMG-1 est une protéine libérée par<br />

des cellules déciduales, dans la cavité amniotique et ceci tout au long de la<br />

grossesse. Elle est présente dans les secrétions vaginales lorsque le travail<br />

et l’accouchement sont imminents. Cela est probablement causé par la<br />

transsudation de la protéine a travers les pores déjà existants dans<br />

les membranes chorioamniotiques pendant les contractions utérines<br />

et, potentiellement, par la dégradation de la matrice extracellulaire des<br />

membranes fœtales en raison d’un processus in ammatoire lors du travail<br />

ou d’une infection. La présence de cette protéine dans les secrétions<br />

cervico-vaginales indique que l’accouchement est susceptible de survenir<br />

dans un délai de sept jours et peut être associée<br />

à un risque considérablement accru d’infection intra-amniotique et/ou<br />

d’in ammation. 1 L’absence de cette protéine indique que l’accouchement<br />

n’aura probablement pas lieu avant sept à quatorze jours.<br />

Pour e ectuer l’analyse, un échantillon de sécrétion cervico-vaginale est<br />

prélevé à l’aide d’un écouvillon vaginal, puis placé dans un solvant. La<br />

présence de l’antigène de PAMG-1 est ensuite détectée en introduisant<br />

la bandelette du test dans le acon. L’échantillon migre depuis le tampon<br />

absorbant vers une membrane de nitrate de cellulose, en traversant une<br />

surface réactive contenant des anticorps monoclonaux anti-PAMG-1<br />

associés à une particule d’or. Le complexe antigène-anticorps migre vers<br />

la zone de test où il est immobilisé par un second anticorps anti-PAMG-1.<br />

Cet événement conduit à l’apparition de la bande de test. Les complexes<br />

antigène-anticorps qui n’ont pas été immobilisés continuent de migrer le<br />

long de la bandelette de test et sont immobilisés par un second anticorps.<br />

Cela conduit à l’apparition de la bande de contrôle interne.<br />

RÉACTIFS ET COMPOSANTS<br />

Le kit <strong>PartoSure</strong> contient les composants suivants : une bandelette de test<br />

<strong>PartoSure</strong> dans un sachet aluminium avec déshydratant, un écouvillon<br />

vaginal stérile oqué et un acon en plastique contenant une solution<br />

préparée à l’aide d’un solvant (0,9 % NaCl, 0,05 % NaN3, 0,01 % Triton X100).<br />

PRÉCAUTIONS ET MISES EN GARDE<br />

L’analyse <strong>PartoSure</strong> est réservée au diagnostic in vitro et aucun<br />

élément du test ne doit être utilisé de manière interne • Les instructions<br />

d’utilisation doivent être suivies rigoureusement ; la non-observance de<br />

ces instructions est susceptible de fausser les résultats • Des mesures de<br />

sécurité doivent être observées lors du prélèvement, de la manipulation<br />

et de l’élimination des échantillons réalisés avec le kit. L’utilisation de tout<br />

écouvillon autre que l’écouvillon stérile oqué fourni avec le kit<br />

altérera les résultats du test et par conséquent est strictement interdite.<br />

• N’utilisez pas des composants du kit s’ils sont endommagés • Les kits sont<br />

biologiquement dangereux ; éliminez tous les composants en prenant<br />

toutes les précautions nécessaires • N’utilisez pas le test au-delà de la<br />

date d’expiration notée sur l’emballage du produit • Les composants du<br />

kit sont à usage unique • Ne tordez pas et ne pliez pas la bandelette du<br />

test ni le sachet d’aluminium avec la bandelette à l’intérieur, cela pourrait<br />

endommager la bandelette et fausser les résultats.<br />

CONSERVATION ET STABILITÉ<br />

Conservez le kit <strong>PartoSure</strong> dans un endroit sec à une température<br />

comprise entre 4 et 24 °C (entre 40 et 75 °F). Ne congelez pas le test.<br />

Conservé dans son sachet d’aluminium à la température recommandée,<br />

le test reste stable jusqu’à la date d’expiration imprimée sur le sachet. La<br />

bandelette du test <strong>PartoSure</strong> doit être utilisée dans les six (6) heures une<br />

fois retirée de son sachet d’aluminium.<br />

CONTRÔLE QUALITÉ<br />

Les bandelettes du test <strong>PartoSure</strong> contiennent un mécanisme de<br />

contrôle procédural interne permettant de garantir leur e cacité<br />

analytique. L’apparition d’une ou deux bandes dans la zone de résultat<br />

de la bandelette du test con rme l’intégrité de la procédure du test et<br />

de ses composants.<br />

LIMITES DU TEST<br />

Les résultats des tests <strong>PartoSure</strong> sont qualitatifs et non quantitatifs.<br />

Aucune analyse quantitative ne devrait être faite en fonction de<br />

l’intensité du test ou des bandes de contrôle. Le test fonctionnera<br />

correctement même en présence de quantités in mes de sang sur<br />

l’écouvillon. En cas de quantités de sang importantes sur l’écouvillon,<br />

le test risque de ne pas fonctionner correctement et son usage n’est pas<br />

recommandé. <strong>PartoSure</strong> ne doit pas être utilisé dans les six heures qui<br />

suivent la prise d’un ovule ou d’une solution désinfectante vaginale. Les<br />

résultats doivent être utilisés conjointement avec d’autres informations<br />

cliniques. L’e cacité du test sur des patientes ne démontrant aucun signe<br />

ou symptôme de travail est inconnue. La présence de placenta prévia ainsi<br />

que la réalisation d’examens gynécologiques avant le prélèvement d’un<br />

échantillon peuvent fausser les résultats. L’e cacité du test <strong>PartoSure</strong> n’a<br />

pas été établie en cas de présence des contaminants suivants : méconium,<br />

crèmes antifongiques, suppositoires, lubri ants, hydratants, talc, ou huile<br />

pour bébés.<br />

VALEURS DE REFERENCE<br />

<strong>PartoSure</strong> détecte les traces de PAMG-1 humaine. Une quantité de<br />

PAMG-1 supérieure ou égale à 4 ng/μl présente dans les secrétions cervico-<br />

vaginales indique un risque élevé d’accouchement dans les sept<br />

prochains jours. Le seuil de sensibilité de 4 ng/μl a été validé lors d’une<br />

étude multicentrique internationale portant sur la corrélation entre la<br />

quantité de PAMG-1 présente dans les secrétions cervico-vaginales et<br />

l’intervalle entre le test et l’accouchement.<br />

DONNÉES SUR LES PERFORMANCES<br />

La performance clinique du test <strong>PartoSure</strong> a été déterminée dans une<br />

étude multicentrique internationale. Les patientes qui (i) présentaient des<br />

signes ou symptômes évoquant un travail prématuré, (ii) entre 20 et 36 6/7<br />

semaines d’aménorrhée, (iii) à membranes intactes d’après la clinique ont<br />

été invitées à participer à l’étude. Au total, 101 patientes ont été inclues<br />

dans l’analyse nale. Les estimations des performances suivantes ont été<br />

calculées avec un intervalle de con ance à 95%:<br />

*Intervalles de con ance à 95% (IC) calculés selon la méthode de Clopper-Pearson<br />

Nikolova T, Bayev O, Di Renzo GC. Evaluation of a novel PAMG-1 test to predict time to<br />

delivery in patients with preterm labor. [Etude en cours].<br />

RÉACTIVITÉ CROISÉE<br />

Les protéines suivantes ont subi un test de réactivité croisée avec<br />

les anticorps monoclonaux utilisés pour le test <strong>PartoSure</strong>:<br />

α2-microglobuline de fertilité, gonadotrophine chorionique humaine,<br />

s-1-glycoprotéine trophoblastique, lactogène placentaire humain,<br />

foetoproteine α, sérum albumine humaine et plusieurs protéines de<br />

liaison aux IGF. Les anticorps monoclonaux testés servant au test<br />

<strong>PartoSure</strong> n’ont pas présentés de réactivité croisée avec ces protéines.<br />

L’anticorps utilisé pour la bande du test a présenté une réactivité<br />

croisée à la protéine 3 de liaison aux IGF selon la méthode ELISA. La<br />

concentration d’IGFBP-3 dans les secrétions vaginales des femmes<br />

enceintes n’a ecte cependant pas la précision du test <strong>PartoSure</strong>.<br />

ÉTUDES SUR L’INTERFÉRENCE<br />

Les infections vaginales, l’urine, le sperme ainsi que les petits mélanges<br />

de sang n’interfèrent pas avec les résultats du test <strong>PartoSure</strong>. Ces<br />

substances et pathologies ont été évaluées lors d’études non cliniques<br />

et se sont révélées contenir de la PAMG-1 uniquement en concentrations<br />

inferieures au seuil de détection de <strong>PartoSure</strong>.<br />

BIBLIOGRAPHIE<br />

1. Lee MS, Romero R, Park JW, Kim SM, Park CW, Korzeniewski S, Chaiworapongsa T, Yoon<br />

BH. The clinical signi cance of a positive Amnisure test() in women with preterm labor. J<br />

Matern Fetal Neonatal Med. 2012 Sep;25(9):1690-8.<br />

2. Antenatal Corticosteroids Revisited: Repeat Courses. NIH Consensus Statement: NIH,<br />

2000.<br />

3. ACOG Committee on Practice Bulletins-Obstetrics. ACOG Practice Bulletin no. 127:<br />

Management of Preterm Labor. Clinical management guidelines for obstetrician-<br />

gynecologists. Obstet Gynecol 2012; 119:1308-1316.<br />

4. Berghella V, Hayes E, Visintine J, Baxter JK. Fetal bronectin testing for reducing the<br />

risk of preterm birth. Cochrane Database of Systematic Reviews 2008, Issue 4. Art. No.:<br />

CD006843. (Systematic review)<br />

5. Simhan, HN. Management of Preterm Labor: Practice Bulletin 127. Obstet & Gynecol<br />

2012;116(6):1308-1309.<br />

6. R.E. Gar eld, K. Chwalisz, L. Shi, G. Olson, G. Saade. Instrumentation for the diagnosis of<br />

term and preterm labor. J. Perinat. Med., No 26, p. 413-436, 1998.<br />

Product Codes:<br />

<strong>PartoSure</strong> TTD Test- Kit of 5 product code: TTDT-1-5<br />

<strong>PartoSure</strong> TTD Test- Kit of 20 product code: TTDT-1-20<br />

Société Amnisure SARL, 2 Rue Hélène Boucher, Parc Ariane, Immeuble le Vénus, 78280<br />

Guyancourt FRANCE<br />

Tel : +33 (0)1 61 08 54 85<br />

For technical assistance please contact:<br />

AmniSure® International LLC, a QIAGEN company<br />

24 School Street<br />

6th Floor, Boston, MA 02108, USA<br />

Tel: +1 617 234 4441<br />

www.amnisure.com<br />

© AmniSure International LLC, a QIAGEN company<br />

U.S. Patent 7,709,272. Issued and pending patents in other countries.<br />

PSPI000-ML000 1/8/2013<br />

© 2013 AmniSure® International LLC, a QIAGEN company | 24 School Street, 6 th Floor | Boston, MA 02108 | info@amnisure.com | +1 617-234-4441<br />

INSTRUCTIONS POUR UN USAGE DIAGNOSTIQUE IN VITRO<br />

MÉTHODE DE TEST<br />

1. Prendre le acon de solvant au niveau du bouchon et s’assurer que tout le liquide descende au fond du acon.<br />

Ouvrir le acon de solvant et le maintenir en position verticale.<br />

2 A n de prélever un échantillon à partir du vagin, n’utiliser que l’écouvillon stérile oqué fourni avec le kit<br />

<strong>PartoSure</strong>. Retirer l’écouvillon de son emballage en suivant les instructions gurant sur ce dernier.<br />

L’extrémité de l’écouvillon ne doit être mise en contact avec aucune autre surface avant son insertion dans le<br />

vagin. Tenir l’écouvillon au milieu de la tige et introduire avec précaution l’extrémité de l’écouvillon dans le vagin<br />

lorsque la patiente est en position allongée jusqu’à ce que les doigts entrent en contact avec la peau (pas plus<br />

de 5 a 7 cm de profondeur). Retirer l’écouvillon du vagin après 30 secondes.<br />

3 Une fois l’écouvillon retiré, placer immédiatement l’extrémité dans le acon de solvant fourni a cet e et,<br />

puisrincer l’écouvillon en répétant plusieurs rotations pendant 30 secondes.<br />

4. Retirer l’écouvillon du acon et le jeter.<br />

5. Ouvrir le sachet d’aluminium au niveau des encoches et retirer la bandelette du test <strong>PartoSure</strong>.<br />

6 Plonger la partie blanche de la bandelette (indiquée par des èches pointées vers le bas) dans le<br />

acon de solvant.<br />

7 Retirer la bandelette dès que deux bandes sont clairement visibles dans la zone de test ou après cinq<br />

minutes. Lire les résultats en plaçant la bandelette du test sur une surface propre, sèche et plane.<br />

Deux bandes dans la zone de test indiquent un résultat positif tandis qu’une ligne dans la zone de test indique<br />

un résultat négatif. Ne pas lire ou interpréter les résultats au-delà de 10 minutes d’immersion de la bandelette du<br />

test dans le acon.<br />

PROCEDURA DEL TEST<br />

1. Prendere la ala del solvente per il cappuccio e assicurarsi che tutto il liquido nella ala sia caduto sul fondo.<br />

Aprire la ala del solvente e metterla in posizione verticale.<br />

2 Per raccogliere un campione dalla vagina, utilizzare esclusivamente il tampone in cotone sterile fornito con<br />

il kit di test <strong>PartoSure</strong>. Rimuovere il tampone dal suo contenitore seguendo le istruzioni sulla confezione. La<br />

punta del tampone non deve toccare nulla prima di essere inserita nella vagina. Tenere il tampone al centro del<br />

suo bastoncino; con la paziente in posizione supina, inserire con cautela la punta del tampone nella vagina no<br />

a quanto le dita non toccano la pelle (non piu di 5-7 cm di profonditá). Estrarre il tampone dalla vagina dopo 30<br />

secondi.<br />

3 Dopo aver rimosso il tampone dalla vagina, immergere immediatamente la punta nella ala del solvente<br />

fornita e sciacquarlo ruotandolo per 30 secondi.<br />

4. Rimuovere il tampone dalla ala e smaltirlo.<br />

5. Aprire il sacchetto in alluminio strappando lungo la dentellatura ed estrarre la striscia per il test <strong>PartoSure</strong>.<br />

6 Immergere l’estremitá bianca della striscia (contrassegnata da frecce rivolte verso il basso) nella ala con il<br />

solvente.<br />

7 Rimuovere la striscia dalla ala se nella zona del test sono chiaramente visibili due linee o dopo 5<br />

minuti esatti. Leggere i risultati posizionando la striscia per il test su una super cie piatta, pulita e asciutta. Il<br />

risultato positivo è indicato da due linee nella zona del test, mentre il risultato negativo è indicato da una sola<br />

linea nella zona del test. Non leggere o interpretare i risultati dopo che sono trascorsi 10 minuti dall’immersione<br />

della striscia nella ala.<br />

TEST PROSEDÜRÜ<br />

1. Çözücü şişesini kapağından tutarak alın ve şişedeki tüm sıvının dip tarafta olduğundan emin olun. Çözücü<br />

şişesini açın ve dikey konumda yerleştirin.<br />

2 Vajinadan numune almak için, yalnızca <strong>PartoSure</strong> test kiti ile verilen steril pamuklu çubuğu kullanın.<br />

Ambalajındaki talimatları izleyerek çubuğu paketinden çıkarın. Çubuğun ucu, vajina içine sokulmadan önce<br />

herhangi bir şeyle temas etmemelidir. Hasta sırtüstü uzanırken, çubuğu sapının ortasından tutun ve parmaklar<br />

ciltle temas edene kadar çubuğun ucunu dikkatli bir şekilde vajina içine sokun (5-7 cm’den derine olmayacak<br />

şekilde). 30 saniye sonra çubuğu vajinadan çıkarın.<br />

3 Çubuk vajinadan çıkarıldıktan sonra, ucunu hemen verilen çözücü içine yerleştirin ve 30 saniye süreyle<br />

döndürerek ha fçe yıkayın.<br />

4. Çubuğu şişeden çıkarın ve atın.<br />

5. Folyo poşetini yırtma çentiklerinden yırtarak açın ve <strong>PartoSure</strong> test stripini çıkarın.<br />

6 Test stripinin beyaz ucunu (aşağıyı gösteren oklarla işaretli) çözücünün olduğu şişe içine sokun.<br />

7 Test alanında açıkça görülebilir iki çizgi oluştuğunda veya tam 5 dakika sonra test stripini çıkarın. Test<br />

stripini temiz, kuru, düz bir yüzeye yerleştirerek sonuçları okuyun. Negatif sonuç test alanında tek bir çizgi ile<br />

gösterilirken, pozitif sonuç test alanında iki çizgi ile gösterilir. Test stripinin şişe içine sokulmasının üzerinden 10<br />

dakika geçmesinden sonraya kadar sonuçları okumayın veya yorumlamayın.<br />

Absence de bande : NON VALIDE<br />

L’intensité des bandes peut varier : le résultat du test est valide même si les bandes sont pâles ou déformées. Ne pas lire ou interpréter<br />

les résultats au-delà de 10 minutes d’immersion de la bandelette dans le acon.<br />

Une bande : NÉGATIF<br />

Bande de contrôle<br />

Deux bandes : POSITIF<br />

Bande contrôle Bande test<br />

Non valide : Absence de bande rouge<br />

Positif : Deux bandes rouges<br />

Forte probabilité d’un accouchement<br />

imminent dans les 7 jours à venir<br />

Négatif : Une bande de contrôle rouge<br />

Faible probabilité d’un accouchement<br />

imminent d’ici 7 à 14 jours<br />

Résultats non valides ;<br />

refaire le test<br />

Nessuna linea: NON VALIDO<br />

L'intensità delle linee può variare; il risultato del test è valido anche se le linee sono pallide o non uniformi. Non interpretare il risultato<br />

del test in base all'intensità delle linee. Non leggere o interpretare i risultati dopo che sono trascorsi 10 minuti dall'immersione della<br />

striscia per il test nella ala.<br />

Una linea: NEGATIVO<br />

Linea di controllo<br />

Due linee: POSITIVO<br />

Linea di controllo Linea del test<br />

Non valido: Nessuna linea rossa<br />

Positivo: Due linee rosse<br />

Un parto imminente entro 7 giorni<br />

è altamente probabile<br />

Negativo: Una linea di controllo rossa<br />

Un parto imminente entro 7-14 giorni<br />

è altamente improbabile<br />

Risultati non validi;<br />

riprovare<br />

Çizgi yok: GEÇERSİZ<br />

Çizgilerin yoğunluğu değişebilir; çizgiler soluk veya düzensiz olsa bile test sonucu geçerlidir. Sonucu çizgilerin yoğunluğuna dayalı<br />

olarak yorumlamayın. Test stripinin şişe içine sokulmasının üzerinden 10 dakika geçmesinden sonraya kadar sonuçları okumayın<br />

veya yorumlamayın.<br />

Tek çizgi: NEGATİF<br />

Kontrol çizgisi<br />

İki çizgi: POZİTİF<br />

Kontrol çizgisi Test çizgisi<br />

Geçersiz: Kırmızı Çizgi Yok<br />

Pozitif: İki Kırmızı Çizgi<br />

Yaklaşan doğumun 7 gün içinde<br />

olması son derece olası<br />

Negatif: Tek Kırmızı Kontrol Çizgisi<br />

Yaklaşan doğumun 7-14 gün içinde<br />

son derece olasılık dışı<br />

Geçerli olmayan sonuçlar;<br />

tekrar test edin<br />

Performans Ölçümü<br />

Duyarlılık (95% CI*)<br />

Özgüllük (95% CI*)<br />

Negatif Prediktif Değer (95% CI*)<br />

Pozitif Prediktif Değer (95% CI*)<br />

≤ 7 Gün<br />

97.4%<br />

(91.0 - 99.7%)<br />

93.6%<br />

(85.7 - 97.9%)<br />

90.0%<br />

(68.3 - 98.8%)<br />

80.0%<br />

(59.3 - 93.2%)<br />

93.8%<br />

(86.2 - 98.0%)<br />

96.1%<br />

(88.9 - 99.2%)<br />

78.3%<br />

(56.3 - 92.5%)<br />

87.0%<br />

(66.4 - 97.2%)<br />

≤ 14 Gün<br />

Doğumun Olacağı Gün<br />

Misura della prestazione<br />

Sensibilità (95% CI*)<br />

Speci cità (95% CI*)<br />

Valore Predittivo Negativo (95% CI*)<br />

Valore Predittivo Positivo (95% CI*)<br />

≤ 7 Giorni<br />

97.4%<br />

(91.0 - 99.7%)<br />

93.6%<br />

(85.7 - 97.9%)<br />

90.0%<br />

(68.3 - 98.8%)<br />

80.0%<br />

(59.3 - 93.2%)<br />

93.8%<br />

(86.2 - 98.0%)<br />

96.1%<br />

(88.9 - 99.2%)<br />

78.3%<br />

(56.3 - 92.5%)<br />

87.0%<br />

(66.4 - 97.2%)<br />

≤ 14 Giorni<br />

Parto Entro<br />

Mesure de l’e cacité<br />

Sensibilité (95% CI*)<br />

Spéci cité (95% CI*)<br />

Valeur Prédictive Négative (95% CI*)<br />

Valeur Prédictive Positive (95% CI*)<br />

≤ 7 Jours<br />

97.4%<br />

(91.0 - 99.7%)<br />

93.6%<br />

(85.7 - 97.9%)<br />

90.0%<br />

(68.3 - 98.8%)<br />

80.0%<br />

(59.3 - 93.2%)<br />

93.8%<br />

(86.2 - 98.0%)<br />

96.1%<br />

(88.9 - 99.2%)<br />

78.3%<br />

(56.3 - 92.5%)<br />

87.0%<br />

(66.4 - 97.2%)<br />

≤ 14 Jours<br />

Accouchement dans

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