Lokal- und Regionalanästhesie, Lokalanästhetika
Lokal- und Regionalanästhesie, Lokalanästhetika
Lokal- und Regionalanästhesie, Lokalanästhetika
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Klinische Anästhesie (8)<br />
Prophylaxe: ständiger verbaler Kontakt mit dem Patienten<br />
Intoxikation mit <strong>Lokal</strong>anästhetika<br />
1. Zentralnervensystem:<br />
Unwohlsein, metallischer Geschmack,<br />
Benommenheit, Schwindel, Ohrensausen;<br />
Desorientiertheit, Schläfrigkeit, Bewusstlosigkeit;<br />
Nystagmus, Konvulsionen<br />
Sofort LA-Zufuhr stoppen!<br />
Hyperventilation mit hohem O2-Anteil, Sedierung, ggf. Antikonvulsiva<br />
2. Herz-Kreislauf-System:<br />
Bradyarrhythmie, QRS-Verbreiterung, Blockbilder;<br />
negative Inotropie, direkte / indirekte Vasodilatiation;<br />
Asystolie oder Kammerflimmern („stone heart“)<br />
kardiopulmonale Reanimation,<br />
ggf. Herz-Lungen-Maschine<br />
Klinische Anästhesie (8)<br />
www.lipidrescue.org<br />
Klinische Anästhesie (8)<br />
Intralipid R als Antagonist ?<br />
Anaesthesia 61:107-9 (2006)<br />
In cardiac arrest secondary to local anaesthetic toxicity, which is<br />
unresponsive to standard therapy, intravenous administration of a lipid<br />
such as Intralipid R is recommended in the following regimen:<br />
1. give 1 ml/kg over 1 min,<br />
2. repeat twice more at 3-5 min intervals,<br />
3. then (or sooner if stability is restored), convert to an infusion at a rate<br />
of 0.25 ml/kg/min, continuing until haemodynamic stability is restored,<br />
4. increasing the dose beyond 8 ml/kg is unlikely to be useful<br />
5. in practice, in resuscitating an adult weighing 70 kg:<br />
take a 500-ml bag of Intralipid R 20% and a 50-ml syringe,<br />
draw up 50 ml and give it stat intravenously, and then draw up and give another 20 ml,<br />
do exactly the same thing up to twice more as you gave epinephrine – if necessary or<br />
appropriate,<br />
then attach the Intralipid bag to a giving set and run it intravenously over the next 15 min.<br />
Klinische Anästhesie (8)<br />
Wenn Sie die Nebenwirkungen<br />
von <strong>Lokal</strong>anästhetika nie<br />
wieder vergessen wollen ...<br />
Erste erfolgreiche Reanimationen:<br />
Plexus Bupivacain + Mepivacain → Rosenblatt MA et al., Anesthesiology 105:217 (2006)<br />
Plexus Ropivacain → Litz RJ et al., Anaesthesia 61:800 (2006)<br />
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